ثبت یادمان های دفاع مقدس در دستورکار میراث فرهنگی امیدیه است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امیدیه از دنبال کردن جدی موضوع ثبت یادمان های دفاع مقدس و احداث بازارچه های صنایع دستی در محل این یادمان ها خبر داد.

ثبت یادمان های دفاع مقدس در دستورکار میراث فرهنگی امیدیه است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى خوزستان، جلسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان امیدیه به ریاست سیدمهران رفیعی فرماندار شهرستان، مسئولان محلی و باحضور نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان به منظور تدوین و نشر آثار دفاع مقدس در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان امیدیه برگزار شد.

در این جلسه صادق شیخی سرپرست اداره میراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگری امیدیه ضمن گرامى داشتن یاد و خاطره شهدا نکاتى را یادآور شد و همچنین گفت: این اداره بصورت جدی مسئله ثبت یادمانها، احداث بازارچههای صنایع دستی در محل یادمان ها و احداث باغموزه دفاع مقدس را دنبال میکند و آمادگی لازم جهت ثبت، ضبط، اشاعه و انتقال فرهنگ دفاع مقدس را به نسلهای سوم وچهارم از طریق تشکیل پروندههای ثبت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد.

او در ادامه مطرح نمود: اهمیت دفاع مقدس موازى با بحث ثبت یادمانها باید سودآورى و بهرهورى را براى مردم ملموس کند و در این راستا نقش اقوام پر رنگ تر شود.

در سال 94 به همت معاونت میراث فرهنگی خوزستان، تعداد 18 یادمان دفاع مقدس در سطح استان در فهرست میراث فرهنگى انقلاب اسلامى و دفاع مقدس قرار گرفت.

منبع: میراث آریا

به "ثبت یادمان های دفاع مقدس در دستورکار میراث فرهنگی امیدیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت یادمان های دفاع مقدس در دستورکار میراث فرهنگی امیدیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید