ای رهایی یافتگان از کرونا؛ پلاسما هدیه کنید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا با انتقال به مبتلایان جدید می تواند نسبت به فرایند بهبودی بیماران یاری شایانی کند. کاربران با انتشار پیغام هایی در شبکه های اجتماعی از بهبودیافتگان کووید-19 درخواست اهدای خون کردند.

ای رهایی یافتگان از کرونا؛ پلاسما هدیه کنید

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ آبی اناری ها، پلاسما (Plasma) به بخش مایع خون گفته می گردد که می تواند یاری زیادی به بهبود مبتلایان کند. پلاسما ماده اولیه تهیه بسیاری از داروهای حیاتی است و فاکتورهای انعقادی 8 و 9، آلبومین و ایمونوگلوبولین ها که در درمان بیماران به کار می فرایند، از پلاسما به دست می آیند.

در اهدای پلاسما پلاسما فرزیس، فقط بخش مایع خون یعنی پلاسما اهدا می گردد و بقیه سلول های خونی به اهدانماینده بازگردانده می گردد. به این صورت اهدانماینده می تواند با اهدای پلاسمای خود جان تعداد زیادی از بیماران را نجات دهد.

اطلاع رسانی کم، نداشتن شناخت کافی مردم و مبتلایان به اهمیت اهدای پلاسما و خود پلاسما، کم کاری رسانه هایی که پخش سراسری داشته و مخاطب میلیونی دارند (رادیو و تلویزیون)، ترس شهفرایندان از ابتلای مجدد به کووید-19، کم بودن مراکز دریافت پلاسما (در تهران فقط 4 مرکز در زمینه دریافت پلاسمای خون فعال هستند) و همه اینها تنها معدود نکاتی است که موجب شده تا کمی بیشتر از یک درصد از بهبودیافتگان به کرونا برای اهدای پلاسمای خون شان به مراکز اهدا مراجعه نمایند.

کدام مراکز پلاسمای خون دریافت می نمایند؟

کاربران با انتشار پیغام هایی در شبکه های اجتماعی از بهبودیافتگان کووید-19 درخواست اهدای خون کردند.در ادامه تعدادی از واکنش های کاربران نسبت به موضوع اهدای خون توسط بهبود یافتگان کرونا را مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ای رهایی یافتگان از کرونا؛ پلاسما هدیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ای رهایی یافتگان از کرونا؛ پلاسما هدیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید