اردبیل صاحب تیم لیگ دسته یک بسکتبال می گردد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، علیرضا فتحی نیا صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اردبیل میزبان مسابقات لیگ دسته 2 کشوری آقایان است اظهار کرد: در این مسابقات که با حضور 6 تیم از استان های ایلام، کردستان، لرستان، همدان و اردبیل برگزار می گردد تیم جوانان و امید اردبیل در این دوره شرکت نموده و تجربه خوبی برای آینده خواهد بود.

اردبیل صاحب تیم لیگ دسته یک بسکتبال می گردد

وی پتانسیل اردبیل را در رشته بسکتبال مثال زدنی اسم کرد و اضافه نمود: در حال حاضر هفت بازیکن استان اردبیل در لیگ دسته یک و سوپر لیگ بازی می نمایند که 6 بازیکن اهل شهرستان خلخال در لیگ دسته یک و یک بازیکن دیگر از این شهرستان در سوپرلیگ کشور به میدان می رود.

رئیس هیئت بسکتبال استان اردبیل با اشاره به استعدادهای ورزشی استان در رشته بسکتبال اعلام نمود: به همین دلیل در حال پیگیری تشکیل تیم کاملاً بومی از جوانان و امیدهای استان اردبیل برای لیگ دسته یک کشوری در سال 1400 هستیم تا استان اردبیل برای اولین بار دارای این تیم ورزشی گردد.

فتحی نیا از درخواست میزبانی لیگ جوانان کشور برای اردبیل هم اطلاع داد و گفت: با میزبانی از مسابقات مهم ملی می توانیم در ایجاد انگیزه برای نوجوانان، جوانان و سایر رده های سنی در استان اردبیل مؤثر بوده و ورزشکاران خود را برای حضور در مسابقات آماده کنیم.

وی برگزاری مسابقات را همزمان با پیگیری آموزش بسیار مؤثر دانست و اضافه نمود: ورزش بسکتبال یکی از ورزش های قدرتی و سرعتی محسوب می گردد که بازیکنان این رشته بایستی از هوش بالایی برخوردار باشند تا در میدان بازی و در چند ثانیه تصمیم بگیرند که کدام حرکت را باید انجام دهند به همین دلیل باید دائماً در حال آموزش، تمرین و مسابقه باشند.

رئیس هیئت بسکتبال استان اردبیل ادامه داد: با برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم که برای جذب اسپانسرهای کشوری برای تیم بسکتبال اردبیل انجام داده ایم امیدواریم برای این استان در چهارسال آینده تیمی را برای حضور در مسابقات سوپرلیگ داشته باشیم.

فتحی نیا به زیرساخت های این رشته ورزی در استان هم اشاره نمود و گفت: سالن 17 شهریور اردبیل با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان در حال تحویل به هیئت بسکتبال برای راه اندازی خانه بسکتبال است و با بازسازی و تجهیز این سالن آینده خوبی را برای این رشته در اردبیل ترسیم می کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در تیم های مختلف کشور دارای تک ستاره است اضافه نمود: با فراخوان این ستاره ها و حمایت از آنان می توان اردبیل را به یکی از قطب های بسکتبال کشور تبدیل کرد که برگزاری دوره های آموزش مربی و داور در سطوح مختلف این نوید را برای اردبیل به ارمغان می آورد.

رئیس هیئت بسکتبال استان اردبیل از پیشنهاد برگزاری جام ملی و بین المللی جام بسکتبال صفویه در کشور اطلاع داد و گفت: پیشنهاد برگزاری این جام در سال اول به صورت ملی و از سال دوم به صورت بین المللی با حضور کشورهایی که آثار حکومت صفویه در آنها وجود دارد داده ایم و امیدواریم موافقت لازم را کسب کنیم.

فتحی نیا به ظرفیت های آموزشی در شهرستان ها هم اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر 2 باشگاه برادران و یک باشگاه خواهران در شهرستان خلخال، چهار باشگاه آقایان بسکتبال در شهرستان اردبیل، یک باشگاه آقایان و خواهران در مشگین شهر و یک باشگاه هم در شهرستان گرمی برای خواهران فعال است و در صدد فعال سازی این رشته ورزشی در شهرستان های سرعین، بیله سوار و کوثر هم هستیم.

وی ادامه داد: با هدف استعدادیابی استان اردبیل به سه منطقه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم نموده و از پتانسیل آموزش و پرورش برای این موضوع غافل نشده ایم.

رئیس هیئت بسکتبال استان اردبیل در انتها از انعقاد تفاهم نامه با شهرداری های سرعین و اردبیل اطلاع داد و گفت: طبق تفاهم نامه انجام یافته قرار است شهرداری سرعین 2 زمین استاندارد برای بسکتبال و شهرداری اردبیل هم در 6 نقطه از این شهر 6 زمین استاندارد را احداث کند و یکی از این زمین ها برای میزبانی مسابقات ملی تجهیز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اردبیل صاحب تیم لیگ دسته یک بسکتبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل صاحب تیم لیگ دسته یک بسکتبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید