یکشنبه سرنوشت ساز بورس

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران : بعضی می گویند امروز حکم یک مرحله حذفی را برای بورس تهران دارد، یا بورس می تواند از این مرحله به مرحله بعدی صعود کند، یا باید سقوط به دسته پایین تر را بپذیرد.اما بعضی می گویند بازی ای در کاری نیست،بازار از سرعت خود کاسته اما از دوشنبه می تواند نفس بگیرد و آهسته بالاتر رود.

یکشنبه سرنوشت ساز بورس

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، شاخص بورس تهران دیروز با ثبت یک افت قابل توجه به کف کانال یک میلیون و 900 هزار واحد پرت شد(جزئیات)، با این حال نشانه هایی وجود دارد که امروز را برای بورس تهران، تبدیل به یک روز خاص کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس امروز / بازگشت به روزهای سبز؟

نگاه های متفاوت در بازار امروز

بازار امروز از 2 دید بنیادی و تکنیکال مهم است؛ از دید تکنیکال مهم است چرا که از نظر تحلیلگران تکنیکال، بازار به مرز مهمی رسیده است. دیروز اولین حمایت در محدوده یک میلیون و 920 هزار واحد از دست رفت، بعضی معتقدند که حمایت مهم بعدی در یک میلیون و 830 هزار واحد وجود دارد؛ اگر بازار کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را هم پس دهد، تکنیکالی ها سقوط به یک دره را پیش بینی می نمایند. اما نظر آنها برگشت بازار در آخر وقت امروز یا اول وقت فردا، می تواند نشانه سرانجام اصلاح شاخص و بازگشت به روزهای سبز باشد.

اما تحلیلگران بنیادی چندان نگاه رادیکال به بازار ندارند؛ آنها از 2 وجه مثبت و منفی بازار را می بینند. نخست آنکه شرایط بازار دیروز با وجود منفی زیاد، به گونه ای بود که در سهام شاخص ساز حمایت قابل توجهی صورت گرفت و صف بسیاری از سهام عظیم مانند فولاد و وپارس، برچیده شد. همین مسئله شاید نشانی از این باشد که اصلاح در سهام عظیم، به خط سرانجام نزدیک شده و شاخص بورس می تواند از آخر وقت امروز یا صبح دوشنبه، جانی تازه بگیرد. اما بنیادی ها دیگر شانس رشد تیز را برای بورس تهران زیاد نمی بینند.

البته نگاه دسته دیگری از بنیادی ها، منفی تر از گروه اول است. از نظر آنها، سیل فروش در سهام عدالت، جو منفی اخبار پیرامون بورس، و نااطمینانی از جناح دولت، دلیل بورس برای رشد و بازگشت به جهت قبلی را گرفته اند. حتی انتخاب جعفر سرقینی به عنوان سرپرست وزارت صمت، چندان خبر خوبی برای سهام فولادی نخواهد بود؛ چرا که فولادی ها خاطره اصرار سرقینی بر قیمتگذاری بر مبنای دلار 4200 تومانی را در سر دارند، زمانی که وی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بود.

از نظر این گروه از تحلیلگران، بورس مستعد اصلاح زمانی بیشتری است. اما این گروه هم معتقد است که خبری از ریزش شدید نخواهد بود. چرا که بازار سهام، فعلی رقیبی ندارد که از آن سمت، خطری تهدیدش کند. به همین دلیل، جریان نقدینگی به آن به یکباره با سکته روبرو نخواهد شد.

اما نکته قابل توجهی که وجود دارد اینکه در معاملات دیروز، ارزش معاملات خرد در حدود 12 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که کمترین مقدار طی 2 ماه اخیر بوده است. هر چه روزهای منفی بورس بیشتر گردد، احتمالا این عدد نیز کوچکتر خواهد شد و سرمایه گذاران خرد قصد هجرت از بازار را می نمایند. حس ترس، می تواند به عظیمترین دشمن بورس در این روزها تبدیل گردد.

  • پیش بینی فرایند قیمت دلار در روز یکشنبه را اینجا ببینید
منبع: اقتصادنیوز

به "یکشنبه سرنوشت ساز بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکشنبه سرنوشت ساز بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید