واشنگتن از برگزاری رزمایش با کره جنوبی خبر داد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، علیرغم هشدارهای پی در پی کره شمالی و اقدام این کشور به پرتاب موشک، یک مقام دفاعی آمریکا تأکید کرد که هیچ تغییری در برنامه برگزاری رزمایش با کره جنوبی به وجود نمی آورند.

واشنگتن از برگزاری رزمایش با کره جنوبی خبر داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آبی اناری ها، علیرغم هشدارهای اخیر کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده واشنگتن و سئول، یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا روز گذشته (دیروز) خاطرنشان کرد که آمریکا قصد ندارد در برنامه رزمایش خود با کره جنوی هیچ تغییری به وجود آورد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات کره جنوبی خبر داد که کره شمالی بامداد چهارشنبه چندین موشک ناتعیین شلیک کرده است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز کره شمالی هشدار داده بود که در صورت اصرار کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش در شبه جزیره کره، از سرگیری مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن در معرض خطر قرار می گیرد و احتمال آن وجود دارد که این کشور در خصوص پرتاب موشک و همچنین آزمایشات اتمی که پیش از این به دلایلی کاهش داده بود، تجدیدنظر کند.

طبق گزارش رویترز، ارتش های آمریکا و کره جنوبی قصد دارند در ماه جاری میلادی (آگوست) رزمایش های مشترکی را تحت عنوان دانگ مائونگ برگزار کنند.

کره شمالی روز گذشته دو موشک کوتاهبرد بالستیک را در حالی آزمایش کرد که هفته گذشته نیز دو موشک مشابه را پرتاب کرده بود.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود در خصوص برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی گفت: هیچ تغییری در برنامه هایی که از آن آگاه هستیم یا اینکه در حال برنامه ریزی است، به وجود نخواهد آمد.

طبق گزارش رویترز، هنوز تعیین نیست که چه تعداد نظامی در رزمایش سال جاری میلادی دو کشور آمریکا و کره جنوبی مشارکت خواهند کرد اما این مقام دفاعی آمریکا شرح داد که رزمایش آینده همچون گذشته بخش های گسترده ای از شبیه سازی رایانه ای خواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز 30 ژوئن (9 تیرماه) با یکدیگر دیدار کردند و پس از آن پیونگ یانگ واشنگتن را به زیرپا گذاشتن عهدهایی که مطرح کرده بود، متهم کرده است و هشدار داده بود که برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی، مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن را از جهت اصلی خارج می کند.

کره جنوبی نیز پیش از این اعلام کرده بود که رزمایش ماه آگوست این کشور با آمریکا همچنان برگزار خواهد شد و هشدارهای پیونگ یانگ مانعی برای این رزمایش ایجاد نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "واشنگتن از برگزاری رزمایش با کره جنوبی خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن از برگزاری رزمایش با کره جنوبی خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید