ماجرای تحرکات داعش در کرکوک چیست؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، منابع عراقی از عملیات نظامی گسترده نیروهای این کشور علیه تکفیری ها طی روزهای آینده خبر دادند و به ماجرای تحرکات داعش در جنوب غرب کرکوک اشاره کردند.

ماجرای تحرکات داعش در کرکوک چیست؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آبی اناری ها به نقل از شبکه الرشید، اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از کشته شدن بیست تروریست در حملات هوایی به مواضع آنها در جنوب کرکوک اطلاع داد و اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق مواضع داعش را در وادی الشای در جنوب کرکوک هدف قرار دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ آبی اناری ها بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ آبی اناری ها بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است: بر اثر این حمله هوایی علاوه بر هلاکت 20 داعشی، تجهیزات و تسلیحات داعشی منهدم شد.

عملیات گسترده طی روزهای آینده علیه داعش در عراق

از سوی دیگر عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز اعلام کرد: نیروهای امنیتی توان و آمادگی خود را برای در هم شکستن تروریسم اعلام کردند.

وی اضافه نمود: روزهای آینده شاهد عملیات ویژه خواهد بود. باید حمایت گسترده ای از نهادهای امنیت به عمل آید.

العزاوی تاکید نمود: روزهای آینده مواضع مهم داعش شاهد عملیات ویژه خواهد بود و مواضع داعش در هم شکسته خواهد شد.

وی اضافه نمود: هلاکت آنچه والی عراق یا نماینده خلیفه موسوم است به همراه پنج سرکرده امنیتی طی مدت زمان معدود، گواه آمادگی نیروهای امنیتی و تشکیلات آنها علیه تروریست ها داعش است.

العزاوی اعلام کرد: باید حمایت قوی از نیروهای امنیتی به عمل آید و سیستم های نظارتی و دوربین و تجهیزات برای حمایت از مرزها برای تضمین رصد تحرکات تروریستی و ممانعت از تحرکات آنها فراهم گردد.

وی اضافه نمود: این موضوع طی نشست آینده با مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح موضوع آنالیز خواهد شد.

ماجرای تحرکات داعش در کرکوک چیست؟

منابع امنیتی و محلی در کرکوک از تحرکات داعش برای ایجاد بستر مناسب در جنوب غرب کرکوک و اطراف مناطق دور افتاده الحویجه و نواحی چهارگانه آن اطلاع دادند.

یک منبع وابسته به حشد شعبی اعلام کرد که داعشی ها اقدام به بازسازی مخفیگاه ها در اطراف مناطق الریاض، الرشاد، مناطق دور افتاده و حومه برای آموزش عوامل انتحاری و مهیا شدن برای حملات و انفجارهای خونین، می نمایند.

این منبع وابسته به حشد شعبی از رصد مخفیگاه ها در مناطق مذکور و آگاه کردن فرماندهان امنیتی اطلاع داد و اعلام کرد: منتظریم نیروی هوایی عراق حملات کوبنده انجام دهد. هرگونه تعلل و تاخیر در حملات هوایی خطرناک است و سبب می گردد که انتحاری های داعش به سوی استان های غربی و مرکزی سرازیر گردد.

این در حالی است که حسین علاوی الجبوری مدیر ناحیه العباسی در بخش الحویجه در جنوب غرب کرکوک، هرگونه مخفیگاه داعشی یا مراکز جدید آن را در ناحیه العباسی رد کرد و گفت: داعشی ها در مناطق الزرکه، الشای، اطراف نواحی الریاض و الرشاد و روستاها و مناطق متروکه هستند و بستری برای تروریسم هستند.

وی اضافه نمود: داعشی ها زمانی در ناحیه العباسی بودند و اگر بخواهند تحرکی انجام دهند، مردم و نیروهای امنیتی در کمین آنها هستند.

غازی عبید احمد مدیر ناحیه الزاب هم گفت: مناطق ما و روستاهای دور افتاده کاملا عاری از داعش است و عملیات رصد و جستجوی روزانه از سوی نیروهای امنیتی و ساکنان در تمامی مناطق الزاب ادامه دارد.

وی هم اعلام کرد: هیچ تحرکی از سوی داعشی ها مبنی بر بازسازی مخفیگاه ها و آموزش عوامل انتحاری وجود ندارد و امنیت و ثبات در منطقه ما حاکم است.

یادآور می گردد که جنوب غرب کرکوک و حومه آن در مجاورت صلاح الدین و نینوا از بزرگترین مراکز داعشی است و این به سبب شرایط جغرافیایی خاص آن است که بستر مناسبی برای تروریست ها فراهم آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ماجرای تحرکات داعش در کرکوک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تحرکات داعش در کرکوک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید