قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز های پرواز آن ها هستیم

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، جانشین فرمانده کل ارتش گفت: مطمئن هستیم با استفاده از این شبیه ساز در هزینه های آموزش خلبانان صرفه جویی می گردد.

قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز های پرواز آن ها هستیم

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در گفت و گو با ، با بیان اینکه سیمولاتور های پرواز به اندازه خود هواپیما اهمیت دارند، اظهار کرد: در گذشته هنگامی که شبیه ساز یک هواپیما را به همراه هواپیما خریداری می کردیم، اگر احتیاج به تغییرات جزئی داشت قادر نبودیم که در آن تغییر ایجاد کنیم و با کوچک ترین تغییر همه بخش های آن از کار می افتاد.

وی ادامه داد: این مشکل در حوزه تجهیزاتی مانند تانک ها و موشک ها نیز وجود داشت و اگر می خواستیم در بخش های مختلف آن نیز تغییراتی ایجاد کنیم این امکان وجود نداشت.

امیر سرتیپ دادرس درباره قدرت و توانایی بومی سازی تجهیزات توسط صنایع نظامی کشورمان گفت: امروز به حدی از قدرت و توانمندی رسیده ایم که به طور مثال در حوزه هوایی قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز های پرواز آن ها هستیم.

وی اضافه نمود: در مورد شبیه ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 نیز باید بگوییم که در ساخت آن از اندازه و مقیاس واقعی هواپیما استفاده شده که پس از بازدید از این پروژه باید بگوییم که این پروژه از یک بنیه علمی خوب برخوردار بود و ارزیابی ما از این شبیه ساز در حد عالی است.

جانشین فرمانده کل ارتش در سرانجام اظهار داشت: مطمئن هستیم با استفاده از این شبیه ساز علاوه بر اینکه دانش خلبانان ایرانی از این طریق بسیار افزایش می یابد، در هزینه های آموزش خلبانان نیز صرفه جویی می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز های پرواز آن ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز های پرواز آن ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید