طرح جدید حمایت از 18 میلیون خانوار ، منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، برنامه جدید دولت برای افزایش یاری به 18 میلیون خانوار با شروع سهمیه بندی بنزین اجرایی کلید خورد.

طرح جدید حمایت از 18 میلیون خانوار ، منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از خبرآنلاین، قیمت بنزین از پس چهار سال ماندگاری بر هزار تومان، بالاخره برای هر لیتر بنزین سهمیه بندی به 1500 تومان و برای هر لیتر بنزین آزاد به سه هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، حالا دولت در صدد است با اجرای طرح حمایتی ویژه از 18 میلیون خانوار، از معیشت این دسته از افراد حمایت لازم را به عمل آورد. برررسی ها نشان می دهد پرداخت این اعتبار حمایتی از 10 روز دیگر به خانوارهای هدف شروع خواهد شد. طبق محاسبات 18 میلیون خانوار جمعیتی در حدود 60 میلیون نفر را تشکیل می ده.

نوبخت در این خصوص گفته است: رئیس جمهور نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام گردد حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت گردد اضافه کرد: از این جهت با تعریفی که صورت گرفت و در شورای عالی هماهنگی مالی سه قوه به تصویب رسید، قرار بر این شد که 100 درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع گردد.

  • جزئیات یاری معیشتی دولت | یارانه نقدی خانوارها حداقل 55 هزار تومان افزایش می یابد
  • چه کسانی مورد حمایت قرار می گیرند؟

در حالی که بعضی می گویند یارانه بگیران مهمترین قشر هدف دریافت این اعتبار 55 هزار تومانی تا 205 هزار تومانی هستند، نوبخت تاکید نموده است ساز و کار پرداخت این پول به خانوارها متفاوت است.

وی تاکید دارد فهرستی از 18 میلیون خانوار یا همان 60 میلیون نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه خواهد شد.

  • سهمیه خودروها

از سوی دیگر پیش بینی شده است کسانی که خود را نسبت به دریافت این یارانه محق می دانند بتوانند طبق سازوکاری پیشنهادات خود را ثبت کنند تا پس از رسیدگی نسبت به اتخاذ تصمیم در این خصوص اقدام گردد.

بر این اساس مبلغ 55 هزار تومان به خانوارهای تک نفره و مبلغ حداکثر 205 هزار تومان به خانوارهای 5 نفره یا بیشتر تعلق خواهد گرفت.

  • منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین چه می گردد؟

تا پیش از این هر لیتر بنزین به قیمت 1000 تومان، بدون سهمیه بندی فروخته می شد. در طرح جدید هر لیتر بنزین آزاد به قیمت 3 هزار تومان و هر لیتر بنزین سهمیه بندی به قیمت 1500 تومان فروخته می گردد. منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین اما به صورت مستقیم هزینه نمی گردد. طبق پیش بینی ها این اعتبار به شکلی صد در صدی صرف تامین اعتبار حمایت از 60 میلیون خانوار ایرانی خواهد شد. شرکت ملی پخش فراورده های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد، واریز کند. این اعتبار در قالب پرداخت حمایت از خانوارها میان 60 میلیون نفر یا 18 میلیون خانوار توزیع خواهد شد.

  • میزان سهمیه خودروها چقدر است؟

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی میزان سهمیه تخصیصی برای سواری شخصی بنزین 60 لیتر، برای سواری شخصی دوگانه سوز سی لیتر و بر ای موتورسیکلت 25 لیتر است. وانت کم مصرف بنزینی 200 لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز 60 لیتر مشخص شده است. برای وانت های پرمصرف بنزینی، سهمیه 300 لیتر و برای وانت پرمصرف دوانه سوز سهمیه 120 لیتر در ماه است. سهمیه آمبولانس نیز 500 لیتر مشخص شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرح جدید حمایت از 18 میلیون خانوار ، منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدید حمایت از 18 میلیون خانوار ، منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید