صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا صورت گرفت.

صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا

نادر محمدی گفت: این مجوزها شامل یک باغ گل محمدی در روستای خوزنین با عنوان باغستان خوزنین و یک باغ میوه در روستای عصمت آباد با عنوان مزرعه کشت رامند است.

معاون جهانگردی و سرمایه گذاری قزوین اضافه کرد: جهانگردی کشاورزی شاخه ای از صنعت جهانگردی است که در آن جهانگرد با هدف سرگرمی و آموزش از یک مزرعه یا دیگر محیط های مرتبط با این حوزه اعم از دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل، ماکیان، باغداری، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و...بازدید نموده و تجربه آشنایی با روند فراوری و پرورش محصولات را در محیط بدست می آورد.

او اعلام نمود: براساس آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات جهانگردی و نظارت بر آنها مصوبه 1394، در راستای توسعه جهانگردی روستایی، استفاده از ظرفیت کشاورزی در پیشبرد اهداف جهانگردی و بهبود عایدی و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیستی، محیط ها و پارکهای طبیعت گردی و جهانگردی روستایی و عشایری می توانند به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی نسبت به دریافت مجوز جهانگردی کشاورزی اقدام کنند.

محمدی یادآور شد: تا به امروز شش مجوز جهانگردی کشاورزی در منطقه ها طارم، آبیک، بوئین زهرا و اطراف قزوین صادر شده و صدور چهار مجوز دیگر در شهرستان تاکستان و منطقه الموت نیز در دست اقدام است.

منبع: همگردی

به "صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید