روش تازه برای نقشه برداری از سیارات ، هوش مصنوعی برنامه برای ماه و مریخ را تغییر می دهد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، هوش مصنوعی اخیرا پا را از محدوده قدیمی خود فراتر گذاشته و می تواند نقشه سیارات را ترسیم کند.

روش تازه برای نقشه برداری از سیارات ، هوش مصنوعی برنامه برای ماه و مریخ را تغییر می دهد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها و به نقل از روزنامه سان، گروهی از دانشمندان به یاری هوش مصنوعی یک ابزار اوپن سورس ساخته اند که نقشه سیارات را رسم می نماید.

محققان دانشگاه در برمن آلمان، دانشگاه پادوآ و دانشگاه بولونیا از ایتالیا در این پروژه با هم همکاری می نمایند. هدف آن ها تغییر نحوه ترسیم نقشه های سیاره ای بود، چرا که سیستم کنونی فرآیندی چندمرحله ای و بسیار زمان بر است؛ مانند مورد نقشه برداری سطح مریخ.

این تیم دریافت که استفاده از تکنیک های یادگیری عمیق (یادگیری عمیق به رایانه ها می آموزد که چطور کارهای انسان ها را تقلید نمایند) با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها، فرآیند را بهبود می بخشد. بعلاوه امکان ایجاد یک مدار اوپن سورس یا متن باز آماده و قابل تنظیم برای نقشه برداری سیاره ای فراهم کرد.

این ابزار DeepLandforms نام دارد و برای بهینه سازی در آینده باز و در دسترس است. به گفته این تیم، این یک روش مقرون به صرفه، سریع و ساده برای نقشه برداری سیارات در فضا است. نقشه های زمین شناسی در اکتشافات سیاره ای مهم هستند، چرا که به عنوان پایه ای برای اکتشافات احتمالی، به روبات ها یا انسان ها یاری می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است | نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید

همین طور که فناوری پیشرفت می نماید، تکنیک های نقشه برداری روی زمین و فضای بیرونی نیز بهبود می یابد. فناوری هوش مصنوعی کارهایی را که انسان ها با هزینه و سختی انجام می دهند، تسهیل می نمایند. آشپزهای کافه ها تا چند وقت دیگر با چرخاندن همبرگر خداحافظی می نمایند، چون روبات جدیدی به نام فلیپی Flippy در قدیمی ترین رستوران فست فود زنجیره ای دنیا همین کار را انجام می دهد. اخیرا یک ربات شبیه به هنرمند یایویی کوساما (Yayoi Kusama) در حال نقاشی در ویترین فروشگاه لویی ویتون چشم ها را به خود خیره نموده است. و این لیست ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "روش تازه برای نقشه برداری از سیارات ، هوش مصنوعی برنامه برای ماه و مریخ را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تازه برای نقشه برداری از سیارات ، هوش مصنوعی برنامه برای ماه و مریخ را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید