خبرنگاران ایران و روسیه بر همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مسکو - خبرنگاران - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه (مجلس سفلای مجلس روسیه) در گفت و گوی تلفنی بر گسترش همکاریهای مجلسی دو کشور تاکید کردند.

خبرنگاران ایران و روسیه بر همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دومای روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: قالیباف و والودین در این گفت و گوی تلفنی راجع به همکاری های مجلسی در چارچوب دو جانبه و چندجانبه مصاحبه کردند.

والودین رئیس دومای روسیه گفت که روابط و همکاری های ایران و روسیه که ماهیت راهبردی دارد، توسعه می یابد.

روسای مجالس ایران و روسیه درخصوص امکان دیدار دو طرف در آینده نزدیک نیز گفت و گو کردند.

والودین در این گفت و گو بر اهمیت روابط مجلسی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دیدارها و مذاکرات سطح بالای مجلسی میان مجالس دو کشور جریان دارد و این روابط سهم مهمی در توسعه و تسهیل مناسبات فیمابین داشته است.

وی ضمن تجدید دعوت از قالیباف جهت سفر به مسکو با اشاره به ابتکار وجود کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه گفت: امیدواریم در آینده با رعایت شرایط ناشی از همه گیری کرونا- شاهد برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه باشیم.

رییس دومای روسیه در سرانجام روابط ایران و روسیه را ممتاز و استراتژیک توصیف کرد و اضافه کرد: مجلس و دولت روسیه آمادگی دارد که مصاحبه و همکاری های همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران را پیرامون گسترش مناسبات سیاسی، مجلسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تداوم بخشیده و توسعه دهد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تاکید بر مناسبات راهبردی دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که روابط مجلسی با روسیه را بیش از پیش ارتقاء بخشد و مجلس های دو کشور باید نقش خود را در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین بخوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به روابط و مشورت های نزدیک روسای مجالس و مجلس های دو کشور ابراز امیدواری کرد: در زمانی مناسب به روسیه سفر نماید.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به جایگاه مهم فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران و همچنین ظرفیت های فراوان موجود دو کشور، طرفین می توانند نقش مشترک بیشتری در زمینه های مختلف ایفا کنند.

قالیباف در سرانجام گفت: با توجه به شرایط کنونی و تحولاتی که در صحنه روابط بین الملل در حال وقوع است، ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و توسعه مناسبات دو جانبه مورد تاکید ما است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایران و روسیه بر همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران و روسیه بر همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید