جوادی: برادرم را در کشتی از دست دادم، حاضر بودم به جای 4 قهرمانی جهان، برنز المپیکم طلا می شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دارنده چهار مدال طلای کشتی جهان گفت: من حاضر بودم 4 طلای جهانی نداشتم اما برنز المپیکم طلا بود.

جوادی: برادرم را در کشتی از دست دادم، حاضر بودم به جای 4 قهرمانی جهان، برنز المپیکم طلا می شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، ابراهیم جوادی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، در شروع برنامه به همه تعدادی از قهرمانان بزرگ کشتی که حالا پدران این عرصه هستند، اشاره کرد و گفت: منصور مهدی زاده، محمود ملاقاسمی، سیدمحمد خادم پیشکسوتان کشتی ما هستند. کسانی هم مثل محمد خادم فوت کردند که پدر دو قهرمان خوب ما (امیر و رسول خادم) بود و خودش هم نقره جهانی را کسب کرد. من نوجوان بودم، کشتی های او را می دیدم. خادم به سالن هفتم تیر می آمد. آن زمان یک سالن 6 هزار نفری بیشتر نداشتیم. قسمت شمال سالن پله هایش زیاد بود. او آنجا می نشست و به محض آنکه اسمش را صدا می کردند، سریع خودش را به تشک می رساند. خادم از مشهد می آمد و خیلی متواضع بود.

جوادی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کسب 4 مدال طلای جهانی، به برنز المپیک بسنده کرده؟ گفت: مدال المپیک با همه مدال ها فرق می کند، البته حریفان همان حریفان هستند اما ارزش مدال المپیک خیلی بیشتر از جهانی است، چون هر 4 سال یکبار برگزار می گردد. مدال المپیک من هم باید طلا می بود. صبح روز فینال، کشتی گیر روس را که قهرمان شد، 8 بر یک شکست دادم. روس ها در اتحادیه جهانی نفوذ داشتند و تنها در صورتی کشتی گیرشان قهرمان می شد که من به نماینده بلغارستان می باختم، چون ورزشکار روسیه این حریف را شکست داده بود. بعدازظهر این کار را کردند و با اخطار و هر کلکی بود، من را مغلوب کردند، البته همین حریف بلغارستانی را سه ماه بعد در خود بلغارستان بردم، در جهانی سال بعدش هم 7 بر یک او را بردم و قبل از آن هم چند بار شکست داده بودم. من حاضر بودم 4 طلای جهانی نداشتم اما برنز المپیکم طلا می بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز دزد مدال هایش پیدا نشده، در مورد اینکه چرا اجرای فنون در کشتی کم شده است، اعلام نمود: این به دوره ریاست مارتینتی در فدراسیون جهانی برمی گردد که شانس را به کشتی وارد کرد. او آن زمان قرعه کشی می کرد که چه کسی روی خاک بنشیند و مرتب مقررات را عوض می کردند. هل دادن امتیاز داشت و کشتی گیر دنبال فنون نمی رفت و به مرور فنون کم شد.

جوادی با اشاره به اینکه کرونا به همه رشته ها آسیب زده، مطرح نمود: نه تنها کشتی، بلکه همه رشته ها از این محل آسیب دیده اند اما ما در کشتی صاحب کرسی در جهانی، المپیک و بازی های آسیایی هستیم و جهان روی کشتی ایران حساب می کند. الان هم امیدواریم بچه های ما در المپیک پیروز باشند

عضو پیشین شورای فنی کشتی آزاد، عبدالله موحد را کشتی گیری شش دانگ و همه چیز تمام و منصور مهدی زاده را کشتی گیر بدشانس تاریخ معرفی کرد و گفت: عبدالله موحد کسی است که 6 بار پشت سر هم طلای جهان و المپیک را به دست آورد. بدشانس هم متاسفانه زیاد داشتیم. خود من یکی از آنها هستم که در 20 مسابقه رسمی و بین المللی شرکت کردم و 17 مدال طلا، دو نقره و یک برنز گرفتم. بدشانس بودم که تنها برنزم مربوط به المپیک بود. همچنین مهدی زاده با توجه به اینکه در المپیک نفرات برتر وزنش را یا برد و یا مساوی کرد، اما خودش چهارم المپیک شد.

جوادی به اشاره به درگذشت برادرش به خاطر آسیب دیدن در تمرینات کشتی اعلام نمود: برادری داشتم که کوچکتر از من بود، نخاعش در تمرین کشتی آسیب دید و از گردن به پایین فلج شد. بعد از عمل جراحی که رویش انجام شد، فوت کرد. پدرم دوست نداشت من کشتی بگیرم و یک ماه تمرین نکردم. بعد با همکاری یکی از دوستانم که ساک تمرینم را پیش او می گذاشتم به تمرین رفتم و زمانی که برای جام تفلیس انتخاب شدم، دوستان پدرم به او تبریک گفتند، چون اسمم را در روزنامه دیده بودند. پدرم آن روز به خانه آمد و به شانه ام زد که آفرین، شنیده ام می خواهی به خارج بروی. او به خاطر اینکه بچه 18 ساله اش را در کشتی از دست داده بود، دوست نداشت من کشتی بگیرم، اما بعداً موافقت کرد. برادرم هم همان وقت به من گفته بود؛ تو کشتی را رها نکن و حتما قهرمان می شوی. من سعی کردم به خاطر حرف برادرم و صحبت پدر و مادرم به کشتی ادامه دهم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جوادی: برادرم را در کشتی از دست دادم، حاضر بودم به جای 4 قهرمانی جهان، برنز المپیکم طلا می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوادی: برادرم را در کشتی از دست دادم، حاضر بودم به جای 4 قهرمانی جهان، برنز المپیکم طلا می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید