جملات جادویی برای روحیه دادن به بیمار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، حضور اطرافیان باید جوی شاد و آرام برای بیمار بسازد و به تخلیه هیجانی و ابراز هیجان ها بینجامد. باید برای روحیه دادن به بیمار درباره تجربه های مثبت و نمونه های درمان شده صحبت کرد.

جملات جادویی برای روحیه دادن به بیمار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از نمناک،

زمانی که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به سرطان یا بیماری صعب العلاجی مبتلا می گردد دانستن این که چه باید بگوییم سخت است. اغلب افراد یا اظهارات نامناسبی ابراز می کنند و یا اصلا هیچ نمی گویند.

با این وجود لازم است بدانیم که با فرد مبتلا به سرطان چگونه مصاحبه کنیم ؟اگر در تلاش هستید تا کلمات و جملات صحیحی را بیان کنید می توانید از جملاتی که در ادامه این بخش از گفته شده است استفاده کنید.

راهکارهای روحیه دادن به بیماران

من به قدرت شما افتخار می کنم:

حتی اگر تا به حال به سرطان یا بیماری صعب العلاجی نیز مبتلا نشده باشید می توانید درک کنید که دوست شما چقدر سخت به مبارزه با بیماری اش می پردازد. با این عبارت ساده به قدرت آن ها امیدواری بخشید. شاید این عبارت ساده در روز به آن ها کمک کند.

هر روز برایتان دعا می کنم:

شنیدن این که در افکار و دعای کسی قرار دارید می تواند آرامش بخش باشد زیرا دعا کردن عملی صلح آمیز است . چنان چه فردی مذهبی در کنارتان ندارید یادداشت های روزانه با انرژی مثبت نیز بسیار مفید است.

این نیز بگذرد:

سرطان نیز گذر می کند . بعضی اوقات امیدواری به اتمام یک بیماری صعب العلاج به فردی که هر روز با آن دست و پنجه نرم می کند نوعی اعتبار بخشی محسوب می گردد.

اجازه دهید به شما در ... کمک کنم:

این عبارت از مفید ترین مواردی است که می توانید بگویید. به جای این که از دوست خود بپرسید چه کاری می توانم برایت انجام دهم بطور خاص و مستقیم از او بخواهید که در چه مواردی می توانید کمک کنید؛ به عنوان مثال:به او بگویید من یخچال را تمیز می کنم ، ملحفه ها را عوض می کنم و ...

ویزیت منظم پزشک، علائم جسمی و حفظ روزمرگی زندگی را برای فرد مبتلا سخت می کند. به دوست خود اطمینان دهید که بر بهبودی او تمرکز دارید نه نگرانی.

یک جوک بگو:

گذشته از همه موارد خنده بهترین درمان است .پرستاری بیان می کند که خنداندن و خندیدن بیماران مبتلا به سرطان به آن ها روحیه می دهد.

تو تنها نیستی:

سرطان می تواند فرد مبتلا را منزوی کند. به عزیز مبتلای خود اطمینان دهید که در این راه همراه او هستید و او به تنهایی با این نبرد نمی جنگد.

هرزمان که نیاز به صحبت کردن دارید من گوش شنوایی برایتان هستم:

داشتن فردی که به حرف های یک بیمار مبتلا به سرطان گوش دهد بسیار مفید است. آن ها احساسات زیادی را تجربه می کنند بنابراین خوب است برای بیان احساسات آن ها گوش شنوایی باشید.

به ملاقات آنها بروید:

هنگام خبردار شدن از ناراحتی و بیماری اطرافیانتان سریعا به ملاقات آن ها بروید و صله رحم را از قلم نیاندازید و بیماران را تنها نگذارید و آن ها را درک نمایید و قوت قلبی برای آن ها باشید.

یکباره برای ملاقات بیمار اقدام نکنید:

اگر می خواهید به ملاقات بیمار روید وقت مناسبی را انتخاب کنید و با هم به ملاقات او نروید و زمان محدودی را با او صرف کنید زیرا اگر دید و بازید ها از صبح تا شب باشد و مطابق با میل بیمار نباشد می تواند موجب پریشانی، فشار روانی و… او گردد. پس با برنامه ریزی خانوادگی این ملاقات ها را ترتیب دهید که بیمار احساس راحتی کند. باید بدانید تنها ماندن بیمار نیز شرایط او را بدتر می کند.

بهترین کار این است که با توجه به شناختی که از دوست بیمارمان داریم عمل کنیم. قبل از هر کار اگر فرد بیمار تلفن هایمان را جواب نمی دهد، به او پیغام دهید که ما تماس گرفته ایم و گفته ایم دلمان برایش تنگ شده است. تصمیم گیری را به عهده خود او بگذارید تا هر وقت حوصله داشت، اشاره کند تا برویم.

با صحبت هایتان به آنها امید دهید:

با صحبت هایتان پریشانی و فشار روانی را از آن ها دور کنید و در بازگرداندن روحیه به آن ها کمک کنید و به آن ها امیدواری بدهید. امید سبب می گردد بیمار هر چه زودتر در مبارزه با بیماری اش پیروز گردد.

از بیان حرف های ترحم انگیز اجتناب کنید:

حرف های شعاری و روحیه دادن بی فایده مانند بیماری ات چیز خاصی نیست و خوب می گردد یا خدا را شکر سرطان سخت تری نداری و… به بیمار سرطانی نزنید زیرا او احساس می کند به او ترحم می کنید.

با بیمار به سفر بروید:

برای آرام کردن بیمار، به سفرهای تفریحی و زیارتی بروید.

دنبال مقصر نباشید:

برای بیمار چیزی مانند محیط آرام منسب نیست پس محیط را با دنبال مقصر بودن و اینکه چه کسی زمینه بیماری را ایجاد کرده مثلا فرد سیگاری یا فردی که ریشه ارثی سرطان داشته و بحث پیرامون مسائل مالی و… متشنج نکنید. خانه آرام به روحیه بیمار، جسم او کمک می کند.

گوش شنوا باشید:

همیشه لازم نیست شما با بیمار حرف بزنید بلکه اجازه دهید بیمار صحبت کند و گلایه های فرد بیمار را بدون جواب دادن بشنوید تا آرام گردد.

کمک کنید بیمار به زندگی عادی باز گردد:

یکی از موارد مهم دیگری که در این بخش از نمناک عنوان شده است این است که به او کمک کنید تا زندگی عادی قبل اعم از سرکار رفتن، کار خانه و… را انجام دهد زیرا بیکاری می تواند به روحیه افراد صدمه بزند. برای حفظ روحیه و تخلیه هیجانات منفی انجام کارهای هنری برای بیماران سرطانی مفید است.

ورزش در بازگردان روحیه به بیمار کمک کننده است:

برای کمک به تقویت جسم، انرژی روحی بیمار وافزایش امید به زندگی اورا به انجام ورزش تشویق نمایید . از پزشک سوال کنید چه ورزشی برای بیمار شما خوب است.

در پرستاری از بیمار از خودتان غافل نشوید:

اگر فشار زیادی را در پرستاری و مراقبت از اطرافیان تحمل میکنید، خودتان را از قلم نیاندازید. اگر شما نیز از لحاظ جسمی دچار مشکل شوید اوضاع وخیم تر می گردد. برای اینکه تکیه گاه خوبی باشید، از قرص های تقویتی و آرام بخش استفاده کنید.

در جلسات گروهی افراد مبتلا به سرطان شرکت کنید:

شرکت در جلسات گروهی افراد مبتلا به سرطان، سرزدن به سایت انجمن ها، تقویت اعتقادات و امید بیمار و استفاده کلامی، پوستر و… به بیمار کمک می کند.

چه روزی به ویزیت پزشک می روید ؟:

انسان ها موجودات اجتماعی هستند و تعامل های شخصی خود را رونق می بخشند. در این زمان سخت بیماری به عزیز مبتلای خود حمایت را نشان دهید بدان صورت که او متوجه گردد برای بازدید های پزشک او برنامه ریزی می کنید. این باعث می گردد احساس محبت آمیز یا خانوادگی خود را حفظ کنید علاوه بر آن که احساس عادی بودن ساعات روز را به او نشان می دهید.

شما زیبا هستید:

چنان چه دوست یا اعضای خانواده شما تحت شیمی درمانی قرار دارند ممکن است موهای خود را از دست دهند. این فرایند بسیار احساسی است و ممکن است فرد را به چالش بکشد. مهم نیست که او این علائم را تجربه می کند بلکه مهم آن است که فرصتی برای شما فراهم شده است تا به او انگیزه دهید هنوز هم زیبا و قوی به نظر می رسد.

شما حق بهترین ها را دارید و در این راه پیروز می شوید:

انگیزه دادن طول می کشد. عشق را به دوست یا اعضای خانواده مبتلای خود انتقال دهید تا آن ها احساس قدرت داشته باشند . جملات مثبت به آن ها بگویید . برای بیان ایده های بیشتر از نقل قول های الهام بخش استفاده کنید.

این اتفاق سزاوار شما نیست:

سرطان راهی برای ابراز احساسات فراگیر است . افراد مبتلا ممکن است احساس کنند که هویتشان حول یک بیمار سرطانی می چرخد. به آن ها کمک کنید تا تمام ویژگی های شگفت انگیز خود را دریابند و انگیزه خود را به چیزی جز بیماری سوق دهند.

آیا فلان فیلم را دیده اید؟:

این عبارت صرفا گفته خاصی نیست بلکه یاداوری این است که درباره سرطان صحبت نکنید . بیماران سرطانی زمان زیادی را صرف بحث و مصاحبه در مورد راه درمان و بیماری خود با پزشک می کنند.آن ها از کسانی که ذهنشان را از این قضیه منحرف کنند قدردانی می کنند . هر موضوعی را انتخاب کنید تا آن ها را از فکر بیماری دور کنید.

عشق را با عمل نشان دهید:

یک بسته هدیه گاهی ارزش 1000 کلمه و جمله را دارد و راهی برای نشان دادن حمایت و جملات الهام بخش به فرد مبتلا محسوب می گردد .این اعمال را برای انگیزه دادن به بیماران سرطانی امتحان کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "جملات جادویی برای روحیه دادن به بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جملات جادویی برای روحیه دادن به بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید