توقیف یک کشتی روسی در اوکراین ، واکنش روسیه

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اوکراین یک نفت کش روسی را در ایالت اودسا توقیف کرد. گفته می گردد که این کشتی در جریان بازداشت کشتی های نظامی اوکراینی توسط روسیه در تنگه کرچ شرکت داشته است. روسیه نسبت به گروگان گیری هشدار داده است.

توقیف یک کشتی روسی در اوکراین ، واکنش روسیه

به گزارش دویچه وله، روز پنجشنبه، سوم مرداد (25 ژوئیه) سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اوکراین از توقیف نفت کش نیکا اسپیریت (Nika Spirit) در ایالت اودسا اطلاع داد.

علت توقیف کشتی روسی، شرکت آن در عملیات حمله به کشتی های اوکراینی در نوامبر گذشته اعلام شده است. نیکا اسپیریت آن موقع نیما (Neyma) نام داشته و اکنون پس از تغییر رنگ تغییر نام هم داده است.

از قرار معلوم، این موضوع بر اساس شماره ای که سازمان بین المللی کشتی رانی برای این کشتی مشخص نموده برملا شده است.

نوامبر گذشته نیروهای ویژه روسیه به چند کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه جزیره کریمه تیراندازی و آنها را توقیف کردند. شماری از خدمه کشتی ها نیز دستگیر شدند.

مقامات امنیتی اوکراین می گویند که نیما در زمان حمله کشتی های روسی راستا حرکت کشتی های کمکی اوکراینی را سد نموده است.

قرار است که بازرسان اوکراینی صحت این ادعا را آنالیز نمایند.

  • واکنش روسیه

به گزارش خبرگزاری ریا وزارت امور خارجه روسیه تهدید نموده است که اگر شهروندان روسیه گروگان گرفته شده باشند، باید اوکراین منتظر پیامدهای آن باشد. این وزارتخانه گفته است که گام های بعدی اوکراین در این رابطه را رصد می نماید و واکنش مناسب نشان خواهد داد.

شبه جزیره کریمه اوکراین در مارس 2014 در پی یک همه پرسی بحث برانگیر به روسیه پیوست. دولت اوکراین و کشورهای غربی این اقدام را الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه می خوانند و این شبه جزیره را همچنان بخشی از خاک اوکراین می دانند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای بازگرداندن کریمه به اوکراین روسیه را تحریم نموده و مسکو را تحت فشار قرار داده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "توقیف یک کشتی روسی در اوکراین ، واکنش روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف یک کشتی روسی در اوکراین ، واکنش روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید