بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران - به رغم اینکه بخش قابل توجهی از برق در کشور هند با انرژی زغال سنگ تأمین می گردد و این کشور در تأمین زغال سنگ مورد احتیاج برای نیروگاه های برق خود با مسائل جدی رو به رو است، آنالیز ها نشان می دهد که بخش قابل توجهی از یارانه برق که دولت هند برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته است، به وسیله اقشار ثروتمند استفاده می گردد.

بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از تابناک، پیشتر وب سایت The Third Pole در گزارشی مدعی شد که چیزی حدود یک چهارم کل برق مصرفی کشور هند در بخش خانگی مصرف می گردد و از این میان نزدیک به 87 درصد یارانه برق به جای اقشار ضعیف جامعه به اقشار ثروتمند پرداخت می گردد.

بعلاوه در این گزارش آمده است که بیش از نیمی از یارانه انرژی برقی که دولت برای شهفرایندان هندی در نظر گرفته است، به وسیله 4 دهک ثروتمند جامعه مصرف می گردد.

به عنوان مثال و در سال 2005 میلادی دو دهک پایین جامعه هند تنها 10 درصد از یارانه انرژی برق بهره می بردند و این در حالی بود که دو دهک بالای جامعه چیزی حدود 37 درصد از یارانه برق را استفاده می کردند.

بعلاوه در سال 2010 میلادی اگرچه آمار به نسبت 5 سال قبل بهبود یافت، اما همچنان شرایط به سود اقشار ثروتمند در جریان بود. چرا که بر اساس آمار رسمی در سال 2010 میلادی نیز 14 درصد از یارانه انرژی برق هند به وسیله دو دهک پایین جامعه و 31 درصد یارانه نیز به وسیله اقشار ثروتمند مورد استفاده قرار می گرفت.

همانطور که اشاره شد این آمار و ارقام در حالی است که بالغ بر 200 میلیون نفر از شهفرایندان هندی اساساً به انرژی برق دسترسی ندارند و طبیعتاً هیچ امکانی برای استفاده از یارانه برق نیز ندارند!

وضعیتی که به آن اشاره شد اکنون کشور هند را با چالش های بزرگی به ویژه در حوزه تأمین انرژی برق به واسطه محدودیت ها در تأمین زغال سنگ و نیز آلودگی هوا رو به رو نموده است و همین مسائل سبب شده تا دولت هند به صورت جدی در پی اصلاح فرایند توزیع یارانه های برق برآید و ضمن توزیع برق رایگان برای اقشار نیازمند و نیز افزایش دامنه توزیع برق بعلاوه سهم دولت در پرداخت هزینه برق اقشار پردرآمد را کاهش دهد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید