برترین سوغاتی های کنیا را بیشتر بشناسیم!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کنیا کشوری مهم از نظر گردشگری و تفریحی در سراسر دنیا است و هر ساله خیل عظیمی از گردشگران آن را به عنوان هدف تفریحی خود انتخاب می نمایند. این کشور جاذبه های گردشگری متعدد نظیر حیات وحش و سواحل بی نظیر را در خود جای داده و می تواند تمامی خواسته های مسافرتی را برآورده سازد. اما آشنایی با برترین سوغاتی های کنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در این صورت می توانید برترین انتخاب ها را برای خرید سوغاتی داشته باشید. خرید سوغاتی از قدیم الایام رسم بوده و اشخاص پس از سفر به یک منطقه معمولا سوغاتی هایی را برای اطرافیان خود در نظر می گیرند. کنیا سرزمین حیات وحش منحصر به فرد است که برترین صحنه های حیات وحش را خلق نموده و محل جمع آوری اغلب مستند های تلویزیونی است. ارتفاعات کنیا از دیگر دلایل سفر به این کشور پرفراز و نشیب آفریقایی هستند. سوغاتی های کنیا در انواع اقسام مختلف وجود دارند و هر فردی می تواند متناسب با خواسته خود اقدام به خرید سوغات نماید. در ادامه با بعضی از برترین سوغاتی های کنیا آشنا خواهیم شد:

برترین سوغاتی های کنیا را بیشتر بشناسیم!

معرفی برترین سوغاتی های کنیا

سفر به کنیا دلایل مختلفی دارد و ممکن است دلایل سفر به کنیا فردی با فرد دیگر متفاوت باشد. هر کشوری با توجه به عقاید مردم خود انواع مختلفی از صنایع دستی و سوغاتی ها را خواهد داشت و باید قبل از سفر حتما با تمامی این سوغاتی ها آشنایی داشته باشید. سوغاتی های کنیا نیز جامعه گسترده ای دارند و خواهید توانست اقلام مختلفی را به عنوان سوغاتی از آن بخرید. سوغاتی یا برای خود فرد به عنوان یک یادگار بوده و یا برای اطرافیان خریداری می گردد . خرید سوغاتی از جمله بخش های سخت مسافرت به شمار می رود چرا که باید انواع سلیقه های مختلف را لحاظ نموده و اقدام به خرید سوغاتی کنید. در حالت کلی سوغاتی های کنیا به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول مربوط به سوغاتی های مربوط به خوراکی هستند و دسته دوم سوغاتی هایی هستند که بیشتر جنبه تزیینی دارند.

مهره های ماسایی از برترین سوغاتی های کنیا

احتمالا تا به امروز شاهد وجود گردنبندهای رنگی در گردن بانوان کنیایی بوده اید. این گردنبند ها از طریق انواع اقسام مهره های رنگی ساخته شده و زیبایی منحصر به فردی دارند. این گردنبندهای مهره ای هنوز هم در بعضی قبایل این کشور به عنوان اصلی ترین زینت بانوان شناخته می گردد . مهره های ماسایی برای ساخت گردنبند ها و بعلاوه دستبندهای خاص بکار گرفته می شوند. امکان ساخت اختصاصی گردنبد و دستبند نیز وجود دارد و می توانید به صورت دلخواه اقدام به ساخت گردنبند نمایید. گردنبند و دستبند ماسایی را می توانید به صورت آماده خریداری نمایید و یا مهره های ماسایی را جداگانه خریداری نموده و پس از بازگشت از سفر آغاز به دوختن گردنبندی اختصاصی با استفاده از این مهره ها نمایید. به علت اهمیت ویژه این اقلام تزئینی برای مردم کنیا، شاهد فروش آن در اغلب فروشگاه های این کشور هستیم.

قهوه و خرید سوغات کنیا

یکی از معروف ترین سوغاتی های کنیا به قهوه های خوش طعم نسبت داده می گردد. کنیا یکی از فراوری نمایندگان بزرگ قهوه در سراسر جهان است و خرید قهوه از آن اطمینان کیفیت بالا را به شما خواهد داد. چنانچه شما نیز مثل من به خوردن قهوه علاقه مند هستید توصیه می کنیم که نوشیدن قهوه های خوش طعم و لذیذ در آن را از دست ندهید. مراکز متعددی در سطح شهر های کنیا مشغول فروش محصولات قهوه ای هستند و گشت و گذار در این مراکز و نوشیدن قهوه خستگی را از وجودتان به در خواهد کرد. یکی از ویژگی های کنیا امکان خرید قهوه از مزارع فراوری و کشت آن است به گونه ای که می توانید یکی از مزارع کشت قهوه کنیا را انتخاب نموده و پس از آشنایی با فرایند فراوری این نوشیدنی محبوب نسبت به خرید اقدام کنید.

کیف کیوندو

کیوندو یکی از اصلی ترین و برترین سوغاتی های کنیا به شمار می رود. این کیف از جمله صادرات کالاهای دستی کنیا به سایر کشور ها بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است. این کیف ها معمولا در قبیله های کیک و کامبا ساخته می شوند و الیاف خاصی که در ساخت این کیف بکار گرفته شده باعث شده تا وزن آن بسیار پایین باشد.

توصیه می کنیم که در همان ابتدای ورود به کنیا یکی از این کیف ها را بخرید تا جابجایی وسایل نیز برایتان ساده تر باشد. خرید کیف کیوندو به عنوان سوغاتی کنیا مزیت هایی نیز خواهد داشت چرا که حمل این کیف ها به علت وزن پایین بسیار ساده است.

سنگ صابون های حکاکی شده

سنگ صابون ها بخش عمده ای از سوغاتی های کنیا را تشکیل می دهند. این صابون ها با روش های خاص به شکل های مختلف حیوانات درمی آیند و معمولا 5 حیوان اصلی حیات وحش کنیا تشکیل دهنده مدل های این سنگ صابون ها خواهند بود.

جالب است بدانید که این سنگ صابون ها در انواع مقدار های مختلف ساخته شده اند و برای ساخت آنها از انواع رنگ های طبیعی استفاده می گردد.

منبت کاری های آبنوس

منبت کاری های آبنوس معمولا در آکامیا انجام می شوند و زیبایی خاص خود را دارند. برای منبت کاری از چوب های محکم استفاده خواهد شد و در اوایل چرخه فراوری آن ممکن است ظاهر زیبایی از آن شاهد نباشید اما با گذشت زمان و انجام کارهای بیشتر بر روی آن شاهد درخشش هرچه زیباتر منبت کاری های آبنوس خواهیم بود.

منبت کاری ها از جمله برترین سوغاتی های کنیا به شمار می فرایند که قیمت مناسبی نیز خواهند داشت.

پتوی ماسایی

صنعت نساجی در کشور کنیا نیز فرایند رو به پیشرفتی را طی می نماید و شاهد بافت انواع پارچه ها و پتوهای مختلف در آن هستیم. اغلب پارچه های بافت شده ماسایی را رنگ های قرمز تشکیل می دهند و خرید این اقلام می توانند برترین انتخاب باشند چرا که هم کارآمد بوده و هم اندازه قیمت مناسب تری نسبت به سایر سوغاتی های کنیا دارد. بعلاوه خرید این پارچه از نمایندگی ها هم قیمت مناسب تری داشته و هم کیفیت بهتری از آنها شاهد خواهیم بود.

از برترین سوغاتی های کنیا ماسک و نقاب

نقاب هایی زیبا و تراشیده به صورت دستی در کنیا ساخته می شوند که این نقاب ها زیبایی های خاص خود را داشته و از جمله اصلی ترین سوغاتی های کنیا برشمرده می شوند .

این نقاب ها هم قیمت مناسبی داشته و هم به علت تزئینی بودن، امکان استفاده به مدت طولانی در دکور خانه را خواهند داشت. مردم کنیا به این نقاب ها ارزش خاصی قائل هستند و می توانید آنها را در انواع مختلف مشاهده کنید.

انواع محصولات چرم

محصولات چرمی از جمله برترین سوغاتی های کنیا هستند. چرم کنیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این کیفیت بالا را مدیون حیات وحش و پوست حیوانات مختلف خود است. مردم بومی کنیا از چرم برای ساخت انواع اقسام؛ کیف، کفش، کمربند و… استفاده می نمایند و جنس همه آنها بسیار مطلوب است.

توجه داشته باشید که چرم از جمله سوغاتی های لوکس کنیا بوده و اندازه هزینه های بالایی نیز خواهند داشت. در اغلب مراکز خرید کنیا می توانید این محصولات و بعلاوه سایر سوغاتی های کنیا را مشاهده کنید.

منبع: دلتابان

به "برترین سوغاتی های کنیا را بیشتر بشناسیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغاتی های کنیا را بیشتر بشناسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید