این نشانه ها می گوید شما فردی غرغرو هستید!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، برای تمامی افراد در زندگی پیش آمده که گاهی به علت شرایط خاصی غر بزنند یا اینکه غر زدن شخصی دیگر را بشنوند.

این نشانه ها می گوید شما فردی غرغرو هستید!

غر زدن مفهومی است که شاید هرکسی با آن آشنا باشد، بااین حال در تعریف آن باید بگوییم غر زدن به سرزنش، شکایت یا عیب جویی مداوم از شخصی دیگر اشاره دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نشانه های افراد غرغرو می پردازیم.

نشانه های افراد غرغرو

فردی که غر می زند می تواند همسر، والد یا حتی کارفرما باشد. چیزی که بین این 3 دسته مشترک است، نزدیکی به آن ها و پویایی رابطه با آن هاست که شامل وابستگی می گردد، یعنی رابطه ای که کنارگذاشتن آن سخت است.

تکر کردن هر درخواستی بیش از 2 بار از نشانه های افراد غرغرو

اگر درخواستی از همسر، فرزند یا اطرافیان خود دارید، بعد از اینکه یکی دو بار تکرارش کردید، دیگر فایده ای نخواهد داشت. بار چندمی که از دیگران می خواهید کاری را انجام دهند، دیگر درخواست نیست، بلکه غر زدن است.

راهکار: بعد از 2 بار درخواست کردن، دیگر درخواست نکنید و مستقیم مشکل را رفع کنید. به عنوان مثال اگر فرزندتان جورابش را وسط اتاق می اندازد، دو بار که گفتید این کار را نکند و باز تکرار کرد، دفعه بعد باید بنشینید و از او بخواهید شرح دهد که چرا این کار را انجام می دهد.

بهانه ای که برای غر زدن می یابید آن قدرها ناراحت کننده نیست

غر زدن گاهی به رفتار کنترل کننده تبدیل می گردد. مثلا دخترتان ظروف را به جای سینک ظرفشویی، روی گاز گذاشته است. این واقعا مسئله ای ایجاد نمی کند، اما شما می خواهید آن ظروف درون سینک قرار بگیرند. چون او کاری را انجام داده است که خلاف میل شماست، او را نگه می دارید و وادارش می کنید کاری که شما می خواهید انجام دهد. اگر هم گوش نکند، آغاز به غر زدن می کنید.

راهکار: دفعه بعد که از برآورده نشدن درخواست تان ناراحت شدید، از خودتان بپرسید واقعا چرا ناراحتم؟ مثلا چه مسئله ای دارد که ظروف روی گاز قرار بگیرند؟ به جای هدردادن انرژی خود در کوشش برای کنترل دیگران، سعی کنید چیزی را که از آن واهمه دارید تحلیل کنید و ببینید چرا این مسئله شما را این همه ناراحت نموده است.

برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این دو نفر هرگز زوج خوبی برای هم نیستند! سر بزنید.

بیشتر جملات شما با تو آغاز می گردد

تشخیص غر زدن از روی جملات خیلی ساده است. اگر زیاد از جملاتی استفاده می کنید که با تو آغاز می شوند، اهل غر زدن هستید. تو هیچ وقت زباله ها رو سر موقع بیرون نمی بری، تو همواره جوراب هات وسط اتاق افتاده، تو هیچ وقت بعد از دوش گرفتن حموم رو تمیز نمی کنی، تو همواره بدون مشورت با من مهمونی می گیری، تو همواره غذا رو بی نمک درست می کنی، تو عادت داری منو حرص بدی. این عبارت ها همگی سرزنش کننده هستند و به راحتی طرف مقابل را در حالت تدافعی قرار می دهند.

راهکار: از عبارت هایی بهره ببرید که نشان دهند خودتان هم به عنوان شرکت کننده فعال در گفت وگو نقش دارید و فقط منتقد نیستید. به عنوان مثال بگویید از تو می خوام بعد از دوش گرفتن حموم رو تمیز کنی. تعجب می کنم چرا این کار را انجام می دهم.

احساس درماندگی کردن از نشانه های افراد غرغرو

اگر از فرزندتان می خواهید جورابش را وسط اتاق نیندازد یا از همسرتان می خواهید سیگار را ترک کند، ممکن است احساس کنید غر زدن شما موجه است و شما به فکر خودشان هستید که از آن ها می خواهید این کارها را انجام دهند.

راهکار: اول باید بپذیریم چه کارهایی هست که می توانیم انجام دهیم و اختیار چه چیزهایی در دست ما نیست. به عنوان مثال اگر همسرتان سیگار می کشد، شما او را دوست دارید و می ترسید سلامتی اش به خطر بیفتد. اما نمی توانید جلوی او را بگیرید. بنابراین بهتر است روی چیزی تمرکز کنید که می توانید آن را کنترل کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دو نفر هرگز زوج خوبی برای هم نیستند! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "این نشانه ها می گوید شما فردی غرغرو هستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نشانه ها می گوید شما فردی غرغرو هستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید