السبلنگاه بهشتی خیال انگیز و رویایی در منطقه ماسال

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب نموده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می آورند. ییلاق دلفریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و 489 متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ نموده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می نماید.

السبلنگاه بهشتی خیال انگیز و رویایی در منطقه ماسال

اُلَسَبِلَنگاه : بهشت رویایی و خیال انگیز گیلان

اولسبلنگاه، بهشت گیلان در منطقه ماسال است. ماسال و سوباتان، مقصد شماره یک گردشگری بهار و تابستانی کوله پشتی گردها، طبیعت گردها و عاشقان سلفی های رویایی در اینستاگرام است. محیطی بی نظیر و منظره فوق العاده که باورش برای خیلی ها، سخت است و آن را با منظره های در سوئیس و کانادا مقایسه می نمایند. روستای اولسبلنگاه ماسال در استان گیلان، امکانات کمی دارد و شاید به همین دلیل، گزینه خوبی برای کمپ و کوله پشتی گردی گردشگران خودمانی و عاشقان عکاسی در طبیعت باشد. این روستا در دویست و هفتاد کیلومتری غرب ماسال قرار گرفته است و یکی از خطراتی که شما را در این منطقه تهدید می نماید، خطر برخورد صاعقه است.

اولسبلنگاه، بهشت گیلان در منطقه ماسال

اُلَسَبِلَنگاه است؛ ییلاقی دیدنیی در ارتفاعات ماسال، بهشتی که دیدنی ابرها بر بلندای آن ارمغان طبیعت است. روستای ییلاقی اولسبلنگاه برای همنشینی اش با ابرها معروف شده است. اینجا که هستید ابرها شما را در آغوش می گیرند و به میزبانی تان می آیند و یادآور مازیچال و فیلبند و جواهر ده می گردد. گویی این جا، همان بهشت رویایی گیلان است و محبوب سلفی بازهای اینستاگرام.

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب نموده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می آورند. ییلاق دلفریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و 489 متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ نموده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می نماید.

هشتگ اولسبلنگاه در اینستاگرام

بیدار شدن با صدای پرندگان، درست کردی چای و املت با هیزم و خوردن ماست و شیر و پنیر محلی با عسل گیلان، آن هم در یک کلبه چوبی با منظره ابدی واقعی رویایی، لوکیشنی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام است. اگر به هشتگ اولسبلنگاه در اینستاگرام بروید، روایت طبیعت گردهای ایرانی از این منطقه بی نظیر را به وسیله لنز دوربین آن ها، دیدن خواهید کرد.

رودخانه خالکایی درکنار آلاچیق ها ودکه های بین راهی در راستا اولسبلنگاه، بخشی از طبیعت بکر و فراموش نشدنی ماسال است.

طبیعت بکر و بی نظیر گیلان

چنین منظره ها بی نظیری در تابستان گیلان، فرصت گردشگری و طبیعت گردی مقرون به صرفه را در اختیار مسافران گیلان قرار می دهد.

کلبه های چوبی برای گردشگران اولسبلنگاه

در اولسبلنگاه، کلبه های چوبی برای اجاره گردشگران و طبیعت گردان وجود دارد.

محیطی رویایی برای عکاسی در اولسبلنگاه

طبیعت پر مه اولسبلنگاه، محیطی رویایی برای عکاسی در طبیعت فراهم می نماید.

ییلاق اولسبلنگاه که در فاصله حدود 27 کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار گرفته است، چشم و چراغ ییلاق های این شهر است و جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد. این روستای دلنشین نامش را از زبان تالشی گرفته است که خود از دو واژه اولسا و بلنگاه تشکیل شده و در این زبان به معنی جایگاه بلندی است که بر روی آن درخت ممرز می روید.

کلبه های چوبی و آسمانی آبی اولسبلنگاه

ماسال شهری در استان گیلان که در کنار کوه های تالش واقع شده است. فاصلهٔ ماسال از شهر تالش 60 کیلومتر است و با رشت از راه صومعه سرا 55 کیلومتر فاصله دارد .اولسبلنگاه منطقه ای در ارتفاعات ماسال در راستا راه خلخال است. این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده و همان طور که از نام این محل پیداست در زمستان تعداد کمتری از ساکنان منطقه در ییلاق می مانند. این ییلاق در فاصله 30 کیلو متری ماسال قرار گرفته است .

اینجا سوئیس ایران است

راه دسترسی به اولسبلنگاه

منبع: سایت سیمرغ

منبع: راسخون

به "السبلنگاه بهشتی خیال انگیز و رویایی در منطقه ماسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السبلنگاه بهشتی خیال انگیز و رویایی در منطقه ماسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید