آپشن های عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، هرچند بازیکنان پرسپولیس دیروز دوباره سر تمرینات این تیم حاضر شدند، اما ستاره های تیم به خاطر پرداخت نشدن آپشن های قرارداد فصل قبل دو روز در اعتصاب کامل به سر بردند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس به شدت تحت فشار اقتصادی بوده و درگیر فراهم کردن منابع اقتصادی برای پرداخت مطالبات برانکو است. قبل از آغاز هر فصل و هنگام عقد قراردادها، با یک کلمه غیرفارسی زیاد برخورد می کنیم؛ آپشن، اما این آپشن چیست و چه مسائلی را در بر می گیرد؟ اصلاً چرا باید در قراردادها، آپشن وجود داشته باشد؟ چه دلیلی دارد وقتی برای یک بازیکن معمولی در این فوتبال، مدیران غیرفوتبالی و غیرورزشی و غیرمدیر (!) بیش از یک میلیارد تومان پرداخت می نمایند، به دنبال اضافه کردن مواردی برای بالا بردن انگیزه آن بازیکن باشند؟

آپشن های عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس

آپشن روی قرارداد بازیکنان به خصوص فوتبالیست های کاملاً معمولی، مسئله بی خود و شاید خنده داری است که هیچ، اما اگر هنوز در خصوص تأثیر منفی آپشن ها بر فوتبال ایران شک دارید، این مطلب را تا آخر بخوانید تا با چند نمونه از آپشن های قراردادی بازیکنان پرسپولیس آشنا شوید.

کوبیدن مُشت روی میز مدیرعامل برای آپشن تیم ملی!

یکی از بازیکنان پرسپولیس که در حال حاضر عضو این تیم نیست آپشن جالبی در قرارداد خودش دارد. او اگر به تیم ملی دعوت می شد یک میلیارد تومان دریافت می کرد! این آپشن در قرارداد یکی دیگر از بازیکنان شناخته شده پرسپولیس هم گنجانده شده است. در زمان مدیریت آقای X این دو بازیکن با کوبیدن مُشت روی میز مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس او را مجاب می نمایند که این آپشن عجیب را در قرارداد آن ها بگنجاند. لطفاً تعجب نکنید! این مدیرعامل غیرفوتبالی از این شاهکار ها زیاد دارد و حتی برای یک بار هم از این دو بازیکن سابق و فعلی پرسپولیس نپرسیده است که دعوت به تیم ملی بیشتر به نفع شماست یا باشگاه؟!

اصلاً به تیم ملی دعوت نشوید چه ضرری برای باشگاه پرسپولیس دارد؟ شما دعوت می شوید و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی نصیب تان می گردد آنگاه باشگاه باید یک میلیارد تومان دستخوش بدهد؟ باشگاه ها فقط در تورنمنتی مثل جام جهانی فوتبال از دعوت بازیکن خود نفع می برند، چون درصدی از درآمد حاصله از این رقابت ها به باشگاه های بازیکنان حاضر در آن تعلق می گیرد.

10 درصد در صورت کسب سهمیه و 10 درصد بابت قهرمانی!

اما بشنوید از آقای Z دیگر مدیرعامل سابق پرسپولیس که مثلاً سابقه مدیریت ورزشی (و نه فوتبالی) را در کارنامه داشته است. این فرد جالب که این روز ها سودای بازگشت به پرسپولیس را دارد و اطراف خیابان بهارستان آفتابی شده آپشن جالبی در قرارداد بازیکنانش گذاشته است. اینکه در صورت قهرمانی بازیکنان پرسپولیس 10 درصد اضافی دریافت نمایند علاوه بر اینکه در صورت کسب سهمیه آسیا هم 10 درصد دیگر دریافت خواهند کرد! طرف حتی به خودش زحمت نداده ببیند قهرمانی لیگ برتر در دل خودش سهمیه آسیا را دارد! در واقع به جای 10 درصد، 20 درصد به بازیکنان وعده داده که امروز گردن باشگاه افتاده است.

پاداش به دروازه بان برای انجام وظیفه!

همین جناب مدیر سابق در خصوص دروازه بان ها هم آپشن شاهکاری گنجانده است. مثلاً در قراردادشان نوشته اگر در بازی ها، گل نخورند و به اصطلاح فوتبالی ها کلین شیت نمایند، چند درصد به قراردادشان اضافه می گردد یا مثلاً به ازای هر کلین شیت 50 میلیون تومان بر قراردادشان افزوده خواهد شد. پرسش اینجاست؛ وظیفه یک گلر چیزی غیر از گل نخوردن است؟ پس چرا بابت وظیفه ای که بر دوشش گذاشته شده، باید پول بیشتری بگیرد؟ ظاهراً همشهری بودن یک دروازه بان با این مدیرسابق باعث گذاشتن چنین آپشنی شده است. البته این آپشن به صورت دلاری در قرارداد رادوشویچ هم دیده می گردد که در نوع خود عجیب است!

آپشن گلزنی برای مهاجم!

مهاجمان فوتبال ایران با اینکه قرارداد های خوبی دارند، قرارداد هایی که پولش در یک فصل برابری می نماید با درآمد یک عمر یک کارمند ساده دولتی، اما روی قراردادشان آپشن هایی اضافه می گردد تا پول بیشتری بگیرند. از جمله اینکه به ازای هر گل زده، 50 میلیون تومان دریافت نمایند و در صورت آقای گلی بین 30 تا 70 میلیون به قرارداد اولیه شان اضافه گردد. با اینکه این موضوع می تواند هیجان مهاجمان و همچنین انگیزه شان در گلزنی را افزایش دهد، اما مگر شغل یک مهاجم، گلزنی نیست؟ چرا باشگاه ها که اکثراً از جیب بیت المال ارتزاق می نمایند، باید برای کسی که شغلش گلزنی است، آپشن هایی در نظر بگیرند که مهاجم تیم شان گل بزند؟! این موضوع در پرسپولیس هم صدق می نماید و مهاجمی جدا شده به لطف مدیران ناوارد برای هر گلی که می زد باید 50 میلیون تومان پاداش می گرفت.

رضایت مدیرعامل؛ 500 میلیون تومان!

دریافت 500 میلیون تومان در ازای رضایت مدیرعامل ازجمله آپشن های خنده داری که در قرارداد بعضی بازیکنان پرسپولیس گنجانده شده است! آقای Y دیگر مدیرعامل سابق پرسپولیس است که این آپشن شبیه به جوک را در قرارداد چند بازیکن گنجاند تا باندی برای خودش درست کند. حالا این آپشن اگر با عنوان رضایت سرمربی بود باز شاید قابل قبول بود که آن هم شائبه هایی به بار می آورد، اما اینکه رضایت مدیرعامل...؟!

نکته : آنچه خواندید بخشی از مسائل پرسپولیس محسوب می گردد که به بحرانی عظیم تبدیل شده و محصول سوء مدیریت مدیران سابق این تیم است.

منبع:خبرورزشی

منبع: فرارو

به "آپشن های عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپشن های عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید