معنی کلمات و دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کلمات و دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات مانند سایر برندها دارای معنا و مفهوم خاصی هستند و از این طریق می توان برنامه های شستشو را انتخاب و تنظیمات را انجام داد. این برنامه ها و دکمه ها تنوع بالایی دارند و انتخاب اشتباه هر یک می تواند در نهایت باعث شستشوی نامناسب لباس و اختلال در عملکرد دستگاه گردد. در ادامه فهرست کامل برنامه های شستشو و معنی دکمه و کلمات روی ماشین لباسشویی زیرووات در مدل های مختلف را ارائه خواهیم داد.

معنی کلمات و دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی زیرووات

بر روی ماشین های لباسشویی دکمه ها و علامت های متعددی وجود دارد که در هر برند تفاوت هایی در این زمینه به چشم میخورد. به همین علت در دفترچه راهنمای دستگاه معنی کلمات روی ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع درج میشود. اگر به هر علت به دفترچه راهنمای دستگاه دسترسی ندارید، در ادامه مهم ترین دکمه ها و کلمات روی ماشین های لباسشویی زیرووات را معرفی می کنیم:

Water level indicator

این کلمه بر ر وی ماشین های لباسشویی نشان دهنده میزان آب موجود در دستگاه است. در صورت اشکال در سنسور تشخیص سطح آب ممکن است آب بیش از میزان وارد دستگاه شده و منجر به اختلال شود. با این کلمه و علامت روی دستگاه میتوانید از سالم بودن سنسور آگاه شوید و در صورت اشکال باید با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی زیرووات تماس بگیرید.

Water temperature indicator

در ماشین های لباسشویی بر اساس جنس و نوع لباس می توان دمای آب را تنظیم کرد. برنامه های شستشو اغلب دارای دمای آب مشخصی هستند و با این دکمه می توانید دما مشاهده کنید.

Rise time indicator

بر اساس نوع لباس ها و برنامه شستشو، زمان مورد احتیاج برای آبکشی لباس از این طریق شناسایی و نمایش داده میشود.

Function indicator

در صورت بروز مشکل در نحوه شستشو و عملکرد دستگاه، با یاری این دکمه می توانید به تنظیمات لباسشویی وارد شوید. با توجه به اهمیت بسیار زیاد دکمه، تنها به وسیله تعمیرکار و تکنسین باید استفاده شود.

Children proof indicator

با استفاده از این علامت می توانید تشخیص دهید که ایا قفل کودک فعال است یا خیر؟

Wash time indicator:

با توجه به برنامه شستشو و لباس ها مدت زمان مورد احتیاج برای شستشو را نمایش می دهد.

Start/hold

مانند سایر ماشین های لباسشویی، این دکمه برای آغاز و توقف برنامه های شستشو استفاده میشود.

Spin time indicator

یکی از مهم ترین دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات، spin time indicator است که نمایش دهنده زمان مورد احتیاج برای خشک کردن لباس ها می باشد. این زمان بر اساس برنامه شستشوی انتخابی مشخص می شود.

Rinse time indicator

مدت زمان مورد احتیاج برای آبکشی لباس ها در لباسشویی زیرووات را نمایش می دهد.

Led display

برای مشاهده کدهای خطا ماشین لباسشویی زیرووات و نمایش تمام برنامه ها و دستورات در حال انجام از این دکمه می توان استفاده کرد .

Power button

از مهم ترین و اصلی ترین دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات، دکمه power on است. این دکمه برای روشن و خاموش کردن لباسشویی کاربرد دارد.

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی زیرووات

علاوه بر دکمه ها و علامت های متعدد روی ماشین های لباسشویی، هر یک از برندها دارای برنامه های شستشوی خاصی هستند. از مهم ترین برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی زیرووات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برنامه شستشوی normal

برای شستشوی لباس های روزانه و معمولی که فاقد لک و چربی و کثیفی زیادی هستند، این برنامه کاربرد دارد. دقت داشته باشید که این برنامه برای لباس های حساس از قبیل ابریشم و حریر مناسب نیست.

برنامه soak

برای شستشوی لباس های خیلی کثیف و دارای لک و چربی و آلودگی های زیاد از این برنامه می توانید بهره ببرید. این برنامه دمای آب و مدت زمان شستشو را نسبت به شستشوی نرمال افزایش می دهد.

برنامه speedy

در شرایطی که برای شستشوی لباس ها عجله دارید، می توانید از این برنامه لباسشویی ماشین لباسشویی زیرووات بهره ببرید. سرعت شستشو و دما در این برنامه افزایش پیدا می نماید و زمان کمتر خواهد شد.

برنامه شستشوی jeans

با توجه به جنس خاص لباس های جین و لی، شستشوی معمولی و سریع و غیره می تواند به بافت آنها آسیب وارد کند. در این صورت بهتر است از برنامه شستشوی jeans در لباسشویی زیرووات بهره ببرید.

برنامه gentle

برای شستشوی لباس های دارای لک های خاص از قبیل خون و چربی و غذا و رنگ و غیره می توانید از این برنامه شستشوی بهره ببرید.

برنامه شستشوی blanket

جهت شستشوی ملحفه های بزرگ و پتو در صورت تناسب با ظرفیت لباسشویی از این برنامه استفاده میشود.

برنامه شستشوی delicate

این برنامه تنها برای شستشوی لباس های کوچک و زیر و بعلاوه لباس خواب کاربرد دارد.

Spin only

در صورتیکه تنها به خشک کن لباسشویی احتیاج دارید، می توانید برنامه spin only را فعال کنید.

برنامه Rise/spin

با فعال کردن این برنامه، شستشو و آبکشی و خشک کردن لباس به صورت مرحله ای انجام میشود.

برنامه شستشو eco

به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی می توانید از این برنامه شستشوی لباسشویی زیرووات بهره ببرید.

برنامه شستشو wool

به علت جنس خاص لباس های پشمی، دمای آب و سرعت چرخش دستگاه برای شستشوی آنها باید در سطح استاندارد قرار بگیرد. برای این منظور می توانید از برنامه wool بهره ببرید.

برنامه شستشو cotton

این برنامه برای شستشوی لباس های کتان کاربرد دارد.

برنامه شستشو extra rinse

این برنامه برای شستشوی دقیق لباس های بچه ها کاربرد دارد. با انتخاب این برنامه مدت زمان شستشو افزایش پیدا نموده و آبکشی در مدت طولانی تری انجام میشود. به طوریکه تمام مواد آلرژی زا موجود در پودرهای لباسشویی از لباس حذف میشوند.

در مدل های مختلف ماشین های لباسشویی زیرووات ممکن است تفاوت های کمی در کلمات و دکمه های روی دستگاه و برنامه های شستشو مشاهده شود. اغلب مواردی که در طول متن اشاره شد، در تمام ماشین های لباسشویی این برند مشترک هستند و تفاوت ها را در دفترچه های راهنمای محصول می توانید جستجو کنید.

منبع: فوت و فن

به "معنی کلمات و دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنی کلمات و دکمه های ماشین لباسشویی زیرووات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید