دلیل سانحه قطار مشهد، یزد اعلام شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، معاون مسافری راه آهن با اشاره به جان باختن 10 مسافر در سانحه صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد، گفت: در آنالیز اولیه معین شد برخورد بوم بیل مکانیکی در کنار خط آهن به لکوموتیو و واگن های مسافری، موجب از خط خارج شدن 5 واگن شده است.

دلیل سانحه قطار مشهد، یزد اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آبی اناری ها، میرحسن موسوی درباره آخرین شرایط سانحه قطار مسافری مشهد ـ یزد که بامداد امروز رخ داد گفت: بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت 05:30 صبح امروز هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس آباد ـ ریزو در منطقه طبس 5 واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.

وی شرح داد: طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بوم آن به لکوموتیو و واگن های مسافری برخورد می نماید و 5 واگن از خط خارج می شوند.

موسوی گفت: این بیل مکانیکی طبق اطلاعات اولیه به منظور بهسازی خط آهن در آن منطقه مستقر بوده است، اما فاصله کافی از خط ند اشته است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه این قطار 348 نفر مسافر داشته است گفت: طبق اعلام سازمان اورژانس 10 نفر از مسافران این حادثه متأسفانه جان باخته اند و حدود 12 نفر مصدوم داریم.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه آهن طبس قطار فوق العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه جا می شوند.

وی افزود: کمیسیون عالی سوانح به محض دریافت اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده است.

معاون مسافری راه آهن افزود: دلیل بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح معین خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از آنالیز های کمیسیون اعلام می گردد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این خط ریلی کماکان مسدود است گفت: نیرو های امدادی و قطار نجات به محل حادثه اعزام شد ه اند.

به گزارش فارس، بامداد امروز قطار مسافری مشهد ـ یزد به دلیل برخورد با بیل مکانیکی از خط خارج شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دلیل سانحه قطار مشهد، یزد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سانحه قطار مشهد، یزد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید