تور مجازی: کارناوال ونیز

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کارناوال ونیز یکی از مهمترین و مشهورترین کارناوال های دنیا است که سالانه هزاران دنیاگرد از سراسر دنیا را به ونیز می کشاند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و بیشتر درباره کارناوال ونیز ببنید و بخوانید.

تور مجازی: کارناوال ونیز

در این مقاله از تور مجازی، تور 360 درجه وبلاگ آبی اناری ها به یکی از مهمترین و تماشای ترین شهرهای جهان، ونیز را ادامه می دهیم.

ایتالیا مهد کارناوال است و ونیز یکی از اولین شهرهایی است که کارناوال های رنگارنگ و جورواجور در آن برگزار می شده است. پس از ایتالیا، در سال های بعد، کم کم ایده برگزاری کارناوال های مختلف به نقاط دیگر جهان وارد شد. با این حال، هم چنان، این شهر ونیز است که به کارناوال های رنگارنگ و زیبایش شهره است.

کارناوال ونیز چیست؟

به گردهم آیی مردم صورتک پوش و جشن و شادمانی آن ها در یک بازه زمانی خاص در ونیز کارناوال ونیز می گویند.

میدان سنت مارک مرکز گردهم آیی مردم در طول این مراسم است. در واقع، در این میدان است که شاهد زیباترین و تماشای ترین پوشش ها خواهید بود. مردم به دلایل مختلف سعی در پوشیدن بهترین و زیباترین لباس های مراسم را دارند؛ برخی به قصد شرکت در مسابقه بهترین پوشش، برخی برای عکس گرفتن و برخی هم تنها برای لذت بردن از مراسم است که پوشش های خود را انتخاب می کنند.

شرکت در این کارناوال بدون پوشش مخصوص آن، قطعا لذت چندانی نخواهد داشت. اگر شانس حضور در ونیز در طول کارناوال را داشتید حتما پوشیدن این لباس ها و شرکت در مراسم های مختلف آن را از دست ندهید.

در ونیز فروشگاههای زیادی برای خرید لباس و صورتک های ونیزی وجود دارد؛ به راحتی می توانید پوشش مناسب خود را از میان صدها طرح و رنگ متنوع انتخاب کنید.

شواهد اندکی مبنی بر دلیل اصلی پوشیدن چنین نقاب هایی در دست است. اما به نظر می رسد پوشیدن این صورتک ها، در واقع، نوعی جنبش خودجوش و واکنشی در برابر یکی از بزرگترین تضادهای طبقاتی در جامعه اروپایی بوده است که کم کم و در گذر زمان در غالب کارناوالی تماشای برای از بین بردن اختلاف ظاهری بین طبقات غنی و فقیر خود را نشان می دهد.

در ونیز امکان برگزاری این مراسم در قایق ها (گانولا) فراهم است و در واقع این قایق ها به یکی از بخش های اصلی کارناوال ونیز تبدیل شده اند. همچنین، نقاب هایی که در این کارناوال استفاده می شوند به خاطر طراحی و سبک خاصشان معروفیت جهانی دارند.

در گذشته، این مراسم از روز استفانو در 26 دسامبر شروع می شد و با شروع دوره 10 روزه کاتولیک به اتمام می رسید و در این دوره مردم می توانستند لباس ها و صورتک های رنگارنگ بپوشند.

کارناوال ونیز بزرگترین، شناخته شده ترین و قدیمی ترین جشنی است که به صورت سالانه در تاریخی مشخص در شهر ونیز ایتالیا برگزار می گردد. دورهمی و گردهم آیی مردم نقاب پوش اولین بار، به شکل امروزی، از قرن 15 میلادی شروع شد؛ البته تاریخچه آن به چند قرن پیش نیز باز می گردد. در آن سال ها قانونی وضع شده بود که نقاب پوشان حق عبور و مرور در شهر در طول شب ندارند. با گذشت زمان، این مراسم تماشای خارجی هایی را از نقاط دیگر جهان، و به خصوص شاهزادگان اروپایی، را به شهر ونیز کشاند.

در طول این مراسم خیابان های ونیز پر از افراد نقاب پوش است و پوشش افراد به گونه ای است که نمی توان هیچ تفاوتی بین ثروتمندان و قشر فقیر جامعه قائل شد. در اصل، پوشش این افراد از یک شنل بلند و نقابی با بینی کشیده تشکیل می شده است. لباس های خوش رنگ و لعاب نقاب پوشان یه گونه ای است که صحنه نمایشنامه های شکسپیر را تداعی می کنند.

در طول برگزاری این مراسم بهانه های زیادی برای خرج کردن پول و خوشگذرانی خواهید داشت و از کافه ها و رستوران های سطح شهر، تئاتر و شعبده بازی ها و بسیاری تماشای های دیگر لذت خواهید برد. کارناوال ونیز مراسمی است که واقعا ارزش شرکت کردن دارد. هر سال، هزاران گردشگر برای تماشا و شرکت در این مراسم تماشای به ونیز می آیند.

در طول دوره کارناوال کفش دوزان، گاندولارانان، پارچه فروشان، آینه سازان، صورتک سازان و بسیاری دیگر حس و حال قرن 18 میلادی را برای شما تداعی خواهند کرد.

با تماشای ویدیوهای تعاملی این مقاله، سفری مجازی به دل کارناوال زیبای ونیز خواهید داشت.

برای مشاهده ویدیو تعاملی از مرورگرهای Internet explorer, Chrome, Firefox استفاده کنید.

ERROR:

Javascript not activated

امسال این مراسم از 11 فوریه تا 28 همان ماه برگزار می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از انواع مراسم ها و جشن های این کارناوال می توانید به وب سایت آن carnevale.venezia مراجعه کنید.

برای آشنایی بیشتر با شهر ونیز می توانید مقاله تور مجازی: چقدر ونیز را می شناسید؟ را مطالعه کنید.

ERROR:

Javascript not activated

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت 11:15 شب در وبلاگ آبی اناری ها منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

برای ما درباره شهرها و مکان هایی که دوست دارید در بخش های بعدی تور مجازی ببینید بنویسید. مطمئن باشید نظرات و پبشنهادات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

منبع: کجارو / francescoferrarini.com / airpano.com

به "تور مجازی: کارناوال ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: کارناوال ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید