اعتراض تنها دو کاندیدای رد صلاحیت شده در یزد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/یزد رییس دفتر شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به اتمام زمان اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تنها دو نفر از مجموع چهار نامزد رد صلاحیت شده این دوره انتخابات نسبت به ثبت اعتراض خود به هیأت نظارت استان اقدام کردند.

اعتراض تنها دو کاندیدای رد صلاحیت شده در یزد

حجت السلام و المسلمین سیدناصر محمدی صبح امروز دوشنبه دوم دیماه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آبی اناری ها، با بیان این که از چهار نامزدی که توسط هیأت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد تأیید صلاحیت نشدند، دو نفر اعتراض خود به هیأت نظارت را در مهلت معین شده اعلام داشتند، اظهار کرد: طبق قانون از امروز دوشنبه دوم دی ماه هیأت نظارت استان ها می توانند به مدت 20 روز اعتراض های رسیده شده را آنالیز و نظر خود را توسط فرمانداری ها اعلام نمایند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نامزدهای رد صلاحیت شده، هیأت نظارت آنالیز نهایی و تکمیلی از شرایط دیگر نامزدهای این دوره انتخابات که تأیید صلاحیت شدند را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان یزد در ادامه با بیان این که آنالیز صلاحیت افراد در هیأت های نظارت انتخابات متناسب با مدارک مستند و قطعی انجام می گردد و شایعات هیچ سندیتی برای ناظرین در این حوزه ندارد، گفت: صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اساس گزارش دریافتی از مراکز چهارگانه نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات و پلیس بین الملل انجام می گردد.

محمدی با اشاره به اهمیت رعایت قانون در فرآیند برگزاری انتخابات خطاب به شهروندان، توضیح داد: هرکس اطلاعات تعیین و سند قطعی در خصوص هرکدام از نامزدهای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد می تواند با شماره گیری تلفن 38240005 اطلاعات خود را اعلام کند.

هیات نظارت بر انتخابات استان یزد به استناد ماده 52 قانون و مواد 30 و 31 آیین نامه انتخابات از 28 آذر ماه تا یکم دی ماه امسال به مدت چهار روز کاری آماده دریافت شکایت داوطلبان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده که این مهم با اعلام دو اعتراض از سوی نامزدهای انتخابات به سرانجام رسیده است.

چنانچه نظر هیأت اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلبان مورد تایید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این خصوص نظر هیئت مرکزی نظارت را نیز کسب نماید.

هیأت نظارت استان در خصوص صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتراض تنها دو کاندیدای رد صلاحیت شده در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض تنها دو کاندیدای رد صلاحیت شده در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید