آشنایی با نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، لازمه یک سفر خوب و بیاد ماندنی در اختیار دریافت ملزومات سفر و وسیله های است که واقعا کاربردی مفید داشته باشند. آماده کردن کوله بار سفر و بستن چمدان برای بیشتر افراد همواره قسمتی از دغدغه های سفر بوده است. برای اینکه بتوانید کوله بار سفرتان را بدون کم و کاست ببندید، بهتر است لیستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه نموده و با تمرکز بر روی نیازهای سفر، چمدانتان را ببندید. در این صورت، نگران نخواهید بود که وسیله ای را از یاد برده اید. در بین بار و بندیل سفر، وسیله های بچشم می خورند که وجودشان در سفر اهمیت بیشتری نسبت به دیگر وسایل داشته و نبود آنها باعث استرس و کوشش بیشتر می گردد. یکی از این وسیله های پایه ثابت همه مسافرت ها، یک گوشی هوشمند و مدرن هست. اکنون با این مطلب جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر آشنا کنیم.

آشنایی با نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر

نقش تکنولوژی در زندگی امروز

تکنولوژی حتی بیشتر از آنکه فکرش را بکنیم، در مراودات، زندگی و رفت و آمدهای ما تاثیرگذار بوده و گاهی در نبود آن زندگی مختل می شود. شاید به این موضوع که روزی بدون تکنولوژی جریان زندگی به چه صورت خواهد بود، حتی فکر نکرده باشیم. یکی از تکنولوژی های پیشرفته که نقشی اساسی و ویژه در زندگانی ما دارند، گوشی های موبایل بوده که با همه کوچکی و ظاهر جمع و جورشان به خوبی از عهده وظایفی که در کاربری آنان لحاظ شده، برآمده اند. حال بماند که بعضی افراد تا چه حد استفاده ای افراطی از این وسیله کارآمد امروزی می نمایند. استفاده بهینه از این دستگاه مدرن و کوچک بسیاری از کارها را برایمان راحت تر کرده است. خرید و پرداخت های اینترنتی، تماس های تصویری و انتخاب از راه دور با استفاده از تکنولوژی سه بعدی همه و همه در جهت آسایش بوجود آمده اند. حال، تصور کنید استفاده از گوشی هوشمند در سفر چگونه باید باشد تا مسافرتی دلچسب تر داشته باشیم؟!

گوشی های هوشمند و استفاده بهینه از آنها در سفر

یکی از وسیله های ضروری که در سفر باید همراه داشت، گوشی موبایل است. در واقع، سفر بدون همراه داشتن یک گوشی هوشمند تقریبا دور از ذهن هست. با انتخاب درست یک گوشی هوشمند مناسب و استفاده درست از آن می توان تا حدود زیادی از هدر رفت زمان، هزینه و انرژی و مهمتر از همه اعصاب و روان در سفر جلوگیری نمود.

مختل شدن گوشی در خارج از کشور

هر مقصدی از فرکانس و فناوری خاص خود برای خدمات گوشی های موبایل استفاده می نماید و مهمترین مسئله، تطابق این فناوری با گوشی خودتان است. در غیر این صورت، چندین معضل در جلوی شما در سرزمینی غریب صف خواهند کشید. موبایل شما باید بتواند به راحتی با این فرکانس ها سازگاری پیدا کند. فناوری که در بیشتر کشورها بخوبی جواب می دهد، با نام فناوری جی.اس.ام یا (G.S.M) شناخته می شود. براساس مقاله نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر باید مطلع باشید که آیا گوشی همراهتان با این فرکانس همخوانی دارد یا خیر؟! در این صورت، آسوده باشید که در سفرهای خارج از وطن موبایل شما همراه خوبی خواهد بود. خبر خوب این است که نگران کارکرد موبایلتان در سفرهای دور نباشید، چون بیشتر گوشی های مدرن طوری پرداخته شده اند که قدرت این را دارند که در بیشتر نقاط دنیا فعال باشند و به احتمال بسیار زیاد، تلفن همراه شما هم در این مورد استثنا بحساب نمی آید.

تلفن همراه قفل شده

بعضی اپراتورها هنگام فروش سیم کارت، یک موبایل رایگان هم به مشتریان عرضه می نمایند که این به معنای آن است که تلفن شما قفل خواهد بود. گوشی همراه شما با تنظیماتی همراه بوده که از اپراتورهای دیگر به راحتی نتوانید استفاده کنید. مگر اینکه هنگام خرید تلفن همراه مبلغ بیشتری پرداخت کرده تا آن را برای شما آنلاک نمایند؛ یعنی تلفن همراه شما آزاد می شود تا با هر سیم کارتی که مد نظرتان است، کار کند. در غیر این صورت، تا آخر قرار دادتان تماس های خود را با تعرفه های رومینگ اپراتور سیم کارت باید پرداخت نمایید. کشورهایی که گوشی های لاک و قفل شده به مشتریان عرضه می نمایند، استرالیا، آمریکا و نیوزیلند و شمار اندکی از کشورهای آسیایی و اروپایی هستند. در این کشوها برای آنلاک نمودن گوشی هزینه ای دیگر مطالبه می نمایند. برای مطلعی از این مورد می توانید با اپراتور خود تماس بگیرید. اگر گوشی شما آنلاک باشد، در تمام نقاط دنیا کاربرد خواهد داشت و می توانید یک سیم کارت محلی تهیه کرده و با آسودگی از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

چگونه گوشی خود را آنلاک کنیم؟

برای این کار، ابتدا براساس مقاله نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر باید عرض کنیم که همواره و هر زمانی بخواهید، قادرید گوشی خود را قفل گشایی کنید. اما، ذکر این نکته ضروری است که بدانید این کار همواره ساده و آسان نخواهد بود. برای اطمینان بیشتر بهتر است از اپراتور خود تقاضای آنلاک داشته باشید، زیرا هر اپراتوری قوانین و محدودیت های خاص خود را دارد. به طور مثال، در قوانین کشوری ایالات متحده همه اپراتورها بعد از مدت زمان مشخصی باید گوشی های موبایل را آنلاک و قفل گشایی نمایند. نکته دیگر اینکه قبل رسیدن موعد قفل گشایی اگر مایل به آنلاک کردن گوشی خود بودید، باید هزینه این فرآیند را به شرکت سازنده گوشی پرداخت کنید.

در صورتیکه گوشی موبایل شما آنلاک باشد...

درصورتیکه گوشی همراه شما از همان روز خرید آنلاک فکتوری باشد، این یعنی اپراتور شما هیچ قفلی ندارد و جای خوشبختی برای شماست که می توانید هر سیم کارتی که مایل بودید را داخل آن انداخته و استفاده نمایید. در میان اپراتورهای داخل کشورمان هیچکدام گوشی لاک شده به مشتری تحویل نمی دهند. تنها خدمات سیم کارت های مختلف بوده که خدمات خاص و مستقل هستند. به خاطر همین، نگرانی بابت لاک یا آنلاک بودن موبایل ندارید. ولی، باید متذکر شویم، در صورتیکه از خارج قصد آمدن به داخل ایران را دارید، باید به مواد ذکر شده در خصوص آنلاک کردن گوشی توجه کنید.

آیا رومینگ کردن گوشی از نظر اقتصادی خوب است؟

آنتن سیم کارت های مورد استفاده شما و اپراتورهای آنان، مرزهای خارج از محل سکونت شما را ساپورت نمی نمایند. برای پوشش دهی خارج از محدوده مشخص شده، هزینه ای قابل توجه و بیشتر از خدمات معمولی باید پرداخت شود که چنین هزینه ای شامل همه اپراتورها نمی شود. برای نمونه میتوان اپراتوری در کشور آمریکا را نام برد که اینترنت با سرعت کم و پیغامهای رایگانی برای مشتریان خود در 120 کشور فراهم آورده است یا اپراتوری در کشور انگلستان که اینترنت، تماس و ارسال پیغام را با قیمتی معمول در 16 کشور به مشتریان خود عرضه می نماید. در صورتیکه از مشتریان این دو اپراتور نبودید، بهتر است فکر سرویس رومینگ را از سرتان خارج کنید. در غیر این صورت، از صورت حسابی که بعد از مسافرت دریافت خواهید کرد، به شدت متعجب خواهید شد.

اگر نتوانستیم در مقصد سفرمان گوشی را برطرف قفل کنیم، چه کنیم؟

در بعضی موارد، احتمال این را می دهیم که شاید به دلایلی نتوانستید گوشی خود را آنلاک کرده و استفاده کنید. باز هم استرس نداشته باشید، چون راههای دیگری هم هست. به راحتی می توانید از فناوری وای فای بهره مند گشته و تماس های خود را از راه برنامه های اسکایپ و همچنین از سرویس صوتی گوگل انجام دهید. برای ارسال پیغام نیز از برنامه واتس آپ وارد شده و پیغام خود را بفرستید.

نکات مناسب برای یک گوشی خوب

برای یک سفر خوب با ثبت خاطرات بی مثال کافی است یک گوشی هوشمند تهیه کنید. با ایجاد یک حافظه جانبی خواهید توانست کاربری گوشی خود را چند برابر نمایید. از خاطر نبرید گوشی بخرید که باتری مقاومی داشته باشد. صفحه مناسب و تا حدود 5 اینچ سبب می شود که باتری شما شارژ بیشتری را در خود حفظ نماید. همچنین، گزینه ای در میان گوشی ها برگزینید که بتوانید در بیشتر نقاط دنیا از آن استفاده کنید. اگر شرایط تهیه یک گوشی مناسب را نداشتید، می توانید آن را کرایه کنید.

مزیت وجود تبلت در سفر

اگر احیانا تبلت دارید و دستگاهتان دارای پشتیبانی از نسل چهارم یا سوم هست، دیگر نگران مواردی چون قفل گوشی نباشید. از تبلت خود به جای گوشی می توانید بهره مند شد. برای کاستن هزینه ها هم با یک سیم کارت دیتا دیگر مسئله ای نخواهد بود. به این صورت، تبلت شما نقش یک مودم را هم خواهد داشت. باقی ادوات الکترونیکی هم از طریق همین تبلت می توانند به اینترنت وصل شوند. خلاصه مطلب اینکه با صرف کمی زمان و اندکی کنکاش در اینترنت می توانید با هزینه کمتر و زحمت بیشتر از گوشی خود در سفر بهترین استفاده ها را ببرید. با تکمیل اطلاعات خود در خصوص شرایط استفاده در مقصد از فریب خوردن جلوگیری کنید. با داشتن دانش کامل از تمام موارد گفته شده با مناسب ترین قیمت به شبکه دنیای وصل شوید و از سفر خویش نهایت لذت را ببرید.

منبع: همگردی

به "آشنایی با نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نحوه استفاده از گوشی هوشمند در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید