ورزش صبحگاهی در 35 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، نشست مشترک معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل اموزش و پرورش استان روز یکشنبه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار گردید.

ورزش صبحگاهی در 35 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می گردد

مهرزاد حمیدی در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت کانونهای ورزشی، المپیادها، مسابقات ورزشی و تامین وسایل ورزشی مدارس در 5 سال اخیر روند توسعه فعالیتهای ورزشی را مطلوب دانست.

حمیدی اظهارداشت: در وزارت آموزش و پرورش در سال 92 دو کار اساسی را دنبال کردیم که ابتدا با مطالعه اسناد بالادستی مسیر آینده معین شد سپس حوزه سلامت و وضعیت جسمی و روحی جوانان دانش آموز مورد آنالیز نهاده شد تا در آینده به صورت سلیقه ای کار نکنیم.

وی بیان نمود: در سند تحول چرخش از آموزش به پرورش و توجه به شایستگی پایه دانش آموزان به عنوان محور مطرح گردیده و محله محوری در اولویت نهاده شده است.

حمیدی گفت: در سند چشم انداز جمعیت هدف بیش از 14 میلیون نفر پیش بینی گردیده که باید با یک رویکرد بازگشت به گونه ای حرکت کنیم تا همه فعالیتها مدرسه محور گردد.

وی اظهارداشت: پیمایش های ملی نشان می دهد 20 درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند و فعالیتها بیشتر در مدارس به صورت سکون و یکجا نشینی است و نسل ما در یک چنبره سکون واقع شده است و شرایط یک جور و اهداف سند چیز دیگری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: آمادگی جسمانی دانش آموزان در آنالیزها بسیار پایین دیده شد لذا باید فعالیت فیزیکی بچه ها را بیشتر می کردیم.

وی افزود: محله، مدرسه و منزل باید جدی گرفته گردد تا با هم افزایی به نتیجه برسیم و در این راستا ضروری است ورزش در مدارس، محلات سوق داده گردد و حتما یک کلاس ورزشی در هر مدرسه پیش بینی گردد.

حمیدی توضیح داد: مطالبه داریم و باید ورزش همگانی محور باشد و باور داریم اگر والدین ورزش نمایند حتما بچه ها ورزش را جدی می گیرند لذا اگر ورزش در همه سنین جدی گرفته گردد به هدف می رسیم.

وی بیان نمود: در طرح المپیاد مدرسه ای 4.5 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده ایم و سال جاری در پنجمین سال متوالی شاهد استقبال خوبی از این طرح هستیم.

حمیدی اظهارداشت: با استفاده از تجربه برخی کشورها ما هم الگو گرفتیم و حیات پویا را پیاده کردیم و در حال حاضر در 35 هزار مدرسه سراسر کشور ورزش صبحگاهی داریم و برای 75 هزار واحد دیگر برنامه ریزی نموده ایم تا هر سال این کار توسعه پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر در 8 هزار واحد آموزشی کانون های درون مدرسه ای ایجاد نموده ایم و سه هزار مکان ورزشی هم داریم که 7500 کانون برون مدرسه در آنها دایر گردیده است.

حمیدی اظهارداشت: 15 هزار و 500 کانون درون و برون مدرسه ای در سراسر کشور فعال گردیده و با برگزاری مسابقات دانش آموزی با محور توسعه مدارس قهرمانی بیش از 15 هزار دانش آموز در المپیادها شرکت کردند.

وی بیان نمود: 300 هزار آموزگار پایه داریم و برای اینکه آنها فعال گردیده و در ورزش استفاده شوند 70 هرار معلم کلاس توانستند حدود 40 هزار ساعت آموزش را طی نمایند تا آماده اجرای طرح های ورزشی شوند که این طرح بیش از 6 میلیارد تومان هزینه داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: با اجرای این طرح همه معلمان احساس نشاط کردند و آموزش تلفیقی دروس را یاد گرفتند و برخی با ورزش توانستند ریاضی و علوم را یاد دهند.

33 میلیارد تومان برای خرید کاروان تجهیزات ورزشی مدارس

وی گفت: کاروانهای تجهیز وسایل ورزشی در مدارس از طرح های خوبی است که موجب توسعه فعالیتهای ورزشی در مدارس گردیده و بویژه مدارس ابتدایی، دخترانه و مناطق محروم در اولویت هستند.

حمیدی اظهارداشت: سال جاری 33 میلیارد تومان وسیله ورزشی خریداری و بین استانها توزیع می گردد و 11 میلیارد تومان هم برای احداث زمین چمن مصنوعی برای مدارس هزینه خواهد شد.

وی گفت: طبق بندهای زیر نطام ورزشی هیچ فضایی خارج از مدرسه ساخته نخواهد شد و با اضافه شدن کلاس تربیت بدنی پایه دهم، برای هر سال یک کتاب راهنمای معلمان هم داریم تا ماه مهر با نشاط شروع گردد.

حمیدی افزود: در بهداشت و سلامت دانش آموزان هم جدی هستیم و امروز در بیش از 85 درصد مدارس برای پیشگیری از پوسیدگی دندان فلوراید توزیع می گردد.

وی اظهارداشت: حدود 35 هزار بوفه در مدارس دایر گردیده که توزیع مواد غذایی سالم در آنها نظارت می گردد و عرضه کالاهایی مانند نوشابه گازدار، پفک، سوسیس و کالباس ممنوع است تا سلامت دانش آموزان تامین گردد.

حمیدی افزود: استفاده از معلمان ورزش تحصیل نموده برای انجام فعالیتهای ورزشی استاندارد در دستور کار است و در حال حاضر از 500 معلم ورزشی که دارای مدرک دکتری هستند استفاده می کنیم.

وی در خصوص اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان دختر هم گفت: برای اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان، کانونهای حرکات اصلاحی را در مراکز استانها راه اندازی نموده ایم و مشاوره های لازم داده می گردد.

حمیدی در خصوص معلمان ورزش هم گفت: بیش از 33 هزار معلم ورزش در مدارس کار آموزش رشته های ورزشی برای دانش آموزان را برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ورزش صبحگاهی در 35 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش صبحگاهی در 35 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید