زیرساختهای حوزه سلامت استان قزوین توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مهدی یوسفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین که در تور رسانه ای حوزه سلامت شرکت نموده بودند در محل دانشکده دندانپزشکی قزوین اظهارداشت: در قزوین در سالهای گذشته در حوزه درمانی دچار یک نوع عقب ماندگی شدید بودیم که جبران آن هم به یک عزم جدی و هماهنگی دستگاههای مرتبط و اعتبارات زیادی احتیاج داشت.

زیرساختهای حوزه سلامت استان قزوین توسعه می یابد

وی اضافه کرد: در عرصه دانشگاه پزشکی باید عقب ماندگی و کمبودهای گذشته جبران گردد که شاید یکی از علتها این بود که مطالبات هدفمند انجام نشده بود.

یوسفی نبود انسجام مدیریتی را از دیگر مسائل حوزه درمان استان دانست و یادآورشد: خوشبختانه با ریسک پذیری و جسارت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نیت خالصانه همکاران و مدیران مبنی بر ارائه خدمت ماندگار به مردم برخی پروژه هایی کلید خورد که در گام نخست هیچکدام مصوبه و ردیف اعتباری نداشت و شاید کمتر کسی فکر می کرد این کارها به خاتمه برسد.

وی اعلام کرد: طرح های زیربنایی تعریف شده در حوزه سلامت استان با عزم و اراده ای وصف ناشدنی آغاز شد و متاسفانه در خیلی از حوزه ها رفت و امد مدیریتی می گردد اما کاری پیش نمی رود لذا در اجرا دچار چالش های جدی هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین توضیح داد: در آغاز کار در چهار سال گدشته 900 تخت دولتی داشتیم که 250 تخت نوساز بود و در تاکستان هم 90 تخت مناسب داشتیم اما بیش از 50 درصد تختها قدیمی بود و نوسازی آنها ضروری و هزینه بر بود که دکتر مهرام ریاست دانشگاه با دست خالی و نیت خدمتگذاری زیربار این مسئولیت سنگین رفت و پروژه های جدیدی کلید خورد.

12 پروژه زیرساختی در حوزه سلامت در حال اجراست

یوسفی گفت: بیمارستان شهید رجایی با توجه به موقعیت استان و مراجعات متعدد احتیاجمند توسعه و گسترش بود و ترومای شهید رجایی در دستور کار نهاده شد و 13 هزار مترمربع مساحت و زیربنا در شش طبقه با صندلی فرود چرخبال آغاز شد که این کار از سال 95 آغاز شده و به مرحله اسکلت فلزی و عرشه فولادی رسیده و در فاز اول 80 میلیارد ریال هزینه شده و 10 میلیارد ریال هم برای کارهای دیگر صورت گرفتهو برای تکمیل 75 میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم دارد.

وی اظهارداشت: در سالهای گذشته هر تخت بیمارستانی حدود 700 میلیون تومان لازم داشت و امروز با نوسانات قیمتها راه اندازی هر تخت بیمارستانی معمولی یک میلیارد تومان و تخت ویژه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار احتیاج دارد و هزینه ها بسیار سنگین شده است.

یوسفی یادآورشد: با اجرای بیش از 12 پروژه مهم زیربنایی و زیرساختی که با اعتباری بالغ بر 735 میلیارد تومان در دست ساخت است چشم انداز روشنی در افق 1400 در حوزه سلامت استان ترسیم خواهد شد و می توانیم در یکی دوسال آینده به احتیاجهای درمانی پاسخ داده و کمبودها را رفع نموده و از نظر شاخص های سلامت به روز شویم.

چهارمین اردوی رسانه ای حوزه سلامت روز چهارشنبه با بازدید تعدادی از وبلاگ آبی اناری ها از پروژه های زیرساختی و توسعه ای و مراکز درمانی شهرستان قزوین برگزار گردید.

وبلاگ آبی اناری ها از بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی، کلینیک تخصصی قزوین، مرکز در دست ساخت رادیوتراپی در بیمارستان ولایت، مراکز آموزش مهارت های بالینی، ساختمان آموزش و پژوهش پردیس، ساختمان الحاقی دانشکده دندانپزشکی، بازدید کردند و با پیشرفت فیزیکی این پروژه ها آشنا شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زیرساختهای حوزه سلامت استان قزوین توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساختهای حوزه سلامت استان قزوین توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید