انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا به کرونا در بیرجند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده به دلیل کرونا در بیرجند انجام می شود.

انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا به کرونا در بیرجند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از وبلاگ آبی اناری ها از بیرجند، خراسان جنوبی، مهدی زنگویی مطلق، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: تیم های بهداشتی مرکز بهداشت بیرجند، به طور روزانه و مستمر پیگیر مراقبت از بیماران بهبود یافته کرونا و بررسی اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده بر اثر کرونا از نظر شک به کرونا با مراجعه به درمنازل آنان (با هماهنگی قبلی) حتی در روزهای تعطیل هستند.

او با تاکید بر جایگاه آموزش بهداشت و بیان این که اهمیت اجرای برنامه های آموزشی در پیشگیری از کرونا، کمتر از ارائه خدمات درمانی نیست افزود: در مراجعه به در منازل این افراد، تحویل بسته آموزشی و ارائه نکات آموزش لازم با تاکید براین که در منازل بمانیم و توصیه به رعایت بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی توسط اعضای این تیم صورت می پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند اظهار داشت: اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا از نظر داشتن علائم اولیه مورد بررسی قرار می گیرند و موارد شناسایی شده مشکوک ارجاع فوری می شوند.

زنگویی مطلق گفت: تحویل تب سنج به اطرافیان بیماران برای اندازه گیری تب و توجیه سنجش تب روزانه در 2 نوبت به مدت دو هفته و پیگیری روزانه توسط کارشناسان تیم مراقبت دیگر اقدامی است که انجام می شود.

او با تاکید بر این که توصیه به ماندن در منازل برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس صورت می پذیرد، افزود: با نظارت کارشناس بهداشت محیط، گندزدایی و ضدعفونی منازل بیماران مثبت کرونا نیز اجرا می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند اظهار کرد: پیگیری و مراقبت از بیماران ترخیص شده از بیمارستان نیز توسط کارشناسان و مراقبین سلامت به صورت روزانه انجام می شود.

زنگویی مطلق اظهار داشت: رعایت کلیه اصول بهداشتی به خصوص شست وشوی مرتب و صحیح دست ها، رعایت آداب سرفه و عطسه، عدم روبوسی و دست ندادن با دیگران، عدم حضور غیر ضروری در مکان های پرتردد و تجمعی، عدم استعمال قلیان، توجه به علائم بیماری در خود و اطرافیان و همچنین استراحت در منزل در صورت داشتن علائم بیماری به کلیه شهروندان توصیه می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا به کرونا در بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا به کرونا در بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید