اختلال در بلع بچه ها با مصرف داروهای شیمی درمانی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تهران (پانا) - به گفته یک متخصص کودک و فوق تخصص سرطان خون بچه ها بعضی بچه ها به علت مصرف داروهای شیمی درمانی دچار اختلال بلع می شوند.

اختلال در بلع بچه ها با مصرف داروهای شیمی درمانی

به گزارش سیناپرس، علی صباغ اظهار کرد: بعضی داروهای شیمی درمانی سلولهای ایمنی کودک را از بین می رود و زخم هایی در اطراف و داخل دهان کودک ممکن است ایجاد گردد که مراقبین و مادران باید مراقب تحریک این زخم ها باشند.

وی توضیح داد: غذاها باید له شده و نرم به کودک داده گردد تا هنگام بلع، زخم داخل دهان آنها تحریک نگردد .همچنین هنگامی که غذایی به کودک خورانده می گردد بهتر است به صورت پوره شده باشد تا کودک هنگام جویدن احساس راحتتری داشته باشد و زخم های داخل دهان وی باز نگردد.

این متخصص مصرف بستنی و نوشیدنی های خنک را برای احساس بهتر به این بچه ها مفید برشمرد و گفت: مصرف خوراکی های خنک به بچه ها درحال شیمی درمانی احساس بهتری می دهد اما مراقبین باید توجه نمایند از خوراندن نوشیدنی های ترش مزه به علت تحریک زخم های دهانی خودداری نمایند چرا که در این شرایط بچه ها غذا خوردن را تعطیل می نمایند و باید از این گونه رفتارها پیشگیری کنیم.

وی استفاده از نی برای راهنمایی نوشیدنی ها به صورت مستقیم به داخل حلق مفید دانست و گفت: برای جلوگیری از برخورد نوشیدنی ها با زخم های داخل دهان استفاده از نی راه حل مناسبی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اختلال در بلع بچه ها با مصرف داروهای شیمی درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال در بلع بچه ها با مصرف داروهای شیمی درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید